Jedan od ishoda predmetnog kurikuluma informatike s kojim se učenici susreću u prvom razredu srednje škole temelji se na analizi uloge koju pomoćna tehnologija i prilagođeni digitalni sadržaji mogu imati u životima osoba s poteškoćama. Prilika je to za razvoj empatije i otvorenosti ka inkluziji. Stoga su profesorice informatike Sanda Šutalo iz Tehničke škole Karlovac i Sanja Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar, odlučile pokrenuti eTwinning projekt “Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama” i zajedno sa svojim učenicima krenuti u susret inkluziji.
U projektu, učenici dviju škola iz različitih dijelova Hrvatske kroz 12 tematskih aktivnosti analizirali su i dokumentirali zapažanja i stečena znanja o utjecaju pomoćnih tehnologija i prilagođenih digitalnih sadržaja na život osoba s posebnim potrebama, sustavno poboljšavajući informacijske i komunikacijske vještine i razvijajući empatiju. Empatija se smatra jednom od osnovnih emocija koja čini sastavni dio moralnog rasuđivanja te vještinom koja je od izrazite važnosti za zdrav emocionalni i moralni razvoj. Vještina je to koju djeca uče, koju treba poticati i kontinuirano razvijati. Kako bi učenike potaknuli na dodatno usavršavanje i senzibiliziranje za rad s osobama s teškoćama organizirano je online edukativno predavanje “Osobna priča o asistivnoj tehnologiji” profesora Miroslava Vrankića. Miroslav Vrankić doktor je znanosti i redoviti profesor na Tehničkom fakultetu u Rijeci. Zaslužan je za razvoj brojnih tehnoloških pomagala koja uvelike olakšavaju život osoba s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju te je jedan od sto najvećih pokretača promjena u ovome dijelu Europe a svojim primjerom dokazao je kako suradničkim radom mogu nastati itekako vrijedna pomagala, sustavi i softveri koje s pravom možemo nazvati “čudom tehnologije”. Stoga su i učenici uključeni u eTwinnig projekt stvarali prilagođene sadržaje i pomoćnu tehnologiju. Tako je u projektu nastao videozapis kojim su učenici predstavili Omoguru aplikaciju kojoj je namjena pomoći osobama s disleksijom i drugim poteškoćama u čitanju. Predstavljeni su uređaji Tobi komunikator 5 i Uređaj serije I+ koji tekstove i simbole pretvaraju u razumljiv govor a koriste se za potpomognutu komunikaciju. Predstavljeni su alati 6DOT BRAILLE COACH, 6DOT BRAILLE LABEL MAKER, BRAILLE PEN bilježnice, PROXTALKER i PROXPAD koje koriste slijepe i slabovidne osobe. Izrađena je slikovnica ponajviše namijenjena osobama s intelektualnim teškoćama ali i osobama s problemima u govoru i komunikaciji a koja prikazuje niz raznih simbola koji mogu pomoći u svakodnevnoj komunikaciji. Izrađen je i videozapis kojim se prikazuje postupak izrade 3D cvijeta od papira s ciljem poboljšanja motoričkih sposobnosti djece s oštećenjem organa i organskih sustava te prezentacija koja kroz prikaz dvoručne abecede prikazuje spojene sadržaje za osobe sa oštećenjem sluha i vida. Stvorena su i tri vozila daljinski upravljana putem Bluetooth glasovnog i manualnog upravljanja te NRF24L01 komunikacijskog modula i joysticka. Vozila su temeljena na bežičnom prijenosu signala principom radijskog prijenosa pri čemu uporaba bežičnih, daljinski upravljanih vozila unaprjeđuje znanja i vještine učenika omogućujući pri tome učenicima s teškoćama u razvoju, ravnopravno uključivanje u odgojno-obrazovni proces. Učenice su za izrađena vozila osvojile zlatnu medalju na najvećoj izložbi inovacija mladih u Republici Hrvatskoj i ovom dijelu Europe “INOVA MLADI 21”.
Stečena znanja i iskustva kroz rad na projektu, nastavnice su implementirale i u prvim razredima te su učenici 1. C razreda Gimnazije Vukovar nakon pogledane snimke predavanja “Osobna priča o asistivnoj tehnologiji”, potaknuti željom za učenjem o humanoj tehnologiji koja olakšava život djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, istražili područja asistivne tehnologije i pripremili prezentacije i izlaganja kojima je moguće pristupiti putem poveznice Asistivna tehnologija. Nastavljaju širiti granice projekta primjenjujući sadržaje i dijeleći stečena iskustva, sadržaje i znanja čime se potiče razvoj empatije i utječe na formiranje pozitivnih stavova prema osobama s posebnim potrebama uz inkluzivno promišljanje i djelovanje jer svako dijete ima pravo biti poticano u svojim jakim stranama i dobiti izazove za svoje potencijale, kako bi nastavilo rasti i radovati se svojim postignućima.