Projekt “Kultura, turizam i strukovno obrazovanje” imao je za cilj stvaranjem Hrvatske turističke kutije iznenađenja i izrade chatbota Budi unaprijediti znanje učenika o kulturno-povijesnoj baštini, marketinškog znanja, primjeni IKT alata i jačanje svijesti o mogućnostima razvoja karijera u turizmu. Ovaj projekt je osmišljen kako bi učenicima omogućio pristup raznovrsnim sadržajima koji ne samo da proširuju njihovo znanje, već i razvijaju njihove vještine u području kulture i turizma i primjene umjetne inteligencije.
Primjena umjetne inteligencije u obrazovanju podrazumijeva uporabu različitih alata i tehnologija od softverskih programa, alata za analizu podataka do chatbota koji nam danas pruža odgovore na različita pitanja. U okviru projekta “Kultura, turizam i strukovno obrazovanje”, AI je korišten kako bi se unaprijedili različiti aspekti obrazovnog procesa. AI tehnologije su omogućile stvaranje novih proizvoda. Na primjer prilikom izrade videozapisa učenici su koristili su Microsoft Clipchamp uređivač videozapisa vrlo jednostavne primjene za stvaranje videozapisa, slika i audiodatoteka uz dodavanje teksta i efekata. Za provođenje i analizu provedene anketa Samovrednovanje rada na projektu i Vrednovanje rada u timu koristio se Microsoft Forms.
Učenice prvog razreda smjer ekonomist Marija Baković i Lara Tarle uključene u projekt Škola budućnosti koristile su Infobipovu platformu „Answers“ prilikom izrade chatbota BUDI s svrhom kreiranja dana za potencijalnog potrošača – gosta. Sama platforma Answers omogućuje izradu, testiranje i implementaciju umjetne inteligencije i chatbota temeljenih na pravilima. Kroz dosadašnju izvrsnu suradnju i podrušku s stručnjacima iz Infobipovog tima uspjeli su prevladati sve izazove koji su se pojavili pri izradi chatbota BUDI. Naposljetku je chatbot Budi zajedno s učenicama ugledao svjetlo dana u mjesecu svibnju na učeničkoj konferenciji “Innovation Day” održanoj u Infobipovom kampusu “Alpha Centauri” u Zagrebu.
Provođenje projekta kombinirajući tradicionalne metode nastave s online i digitalnim alatima, pružilo je fleksibilnosti i prilagodljivost svih dionika a u svemu je upravo umjetna inteligencija imala važnu ulogu. Osim fleksibilnosti AI je omogućila učenicima s ruralnog područja dostupnost pristupa obrazovnim materijalima i podršci kada im je bila potrebna. Projekt “Kultura, turizam i strukovno obrazovanje” pokazao je kako umjetna inteligencija može značajno unaprijediti obrazovne procese, posebno u kontekstu hibridnog učenja. Primjena AI omogućila je prilagodljivost i dostupnost obrazovnih sadržaja, čime su svi učenici uključeni u projekt dobili priliku za učinkovitije učenje što je i rezultiralo ostvarenjem planiranih ciljeva projekta.