U sklopu eTwinning projekta, od siječnja do kraja travnja, partnerske škole imale su obavezu razmjeniti po dva učenička članka mjesečno. Učenici su pisali o raznim temama. O problemu lažnih vijesti, prikrivenom oglašavanju u sadržajima popularnih Youtubera, vršnjačkom kiberzlostavljanju, pokretu sufražetkinja, štrajku kao vidu građanskog aktivizma, participaciji mladih kroz Mrežu mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu i empatiji. Pisali su i o terorizmu, globalizmu, ekološkim problemima, zdravoj prehrani u školama i svojim poduzetničkim pokušajima. Također su pisali i o klubovima informatičara u svojim školama i unaprjeđenju informacijske pismenosti. Škola iz Španjolske je intervjuirala gradonačelnicu iz grada Cuidad Real. Gradonačelnica se između ostalog osvrnula i na ulogu mladih u društvu. Bilo je i članaka o uspjesima učenika u partnerskim školama i unaprjeđenju uvjeta za djecu, kao npr. uređivanju inkluzivne kuće za mlade, ali i članaka o problemima poput nedostatka dvorana za tjelesni odgoj.
Mladi su poput pravih novinara pokazali i smisao za aktualnost pa je nekoliko članaka bilo posvećeno aktualnoj situaciji vezanoj uz virus COVID-19. Komentar posvećen temi COVID-19 pobijedio je u glasanju za najbolji članak. Komentar su napisali učenici Sara Filippini i Giacomo Bonora iz talijanske škole “G. Bertolotti” iz grada Gavardo. U svom članku oni su emotivno progovorili o tome kako im u vrijeme izolacije nedostaje škola i kako su shvatili da “škola nije samo obaveza i dužnost, već i fantastično mjesto za susrete s prijateljima te odlična prilika za učenje novih stvari i dijeljenje iskustava.” Glasanje za najbolji članak provedeno je na Twinspaceu našeg eTwinning projekta, a biralo se između članaka iz osam partnerskih škola koje su ispunile sve dogovorene obaveze tijekom projekta. Učenicima je ovo bila i prilika da shvate kako je eTwinning sigurna platforma za razmjenu znanja i iskustva. Naime, zbog standarda sigurnosti moglo se glasati tek sat vremena nakon što je to učinio prethodni učenik. U početku je to bilo malo zbunjujuće, no ubrzo su se učenici priviknuli na proceduru i glasanje je uspješno završeno.
Kako će spomenuti Erasmus+ projekt trajati još godinu dana, od ove jeseni partneri će pokrenuti novi eTwinning projekt kako bi još nekoliko europskih škola motivirali da pokrenu novinarske skupine u svojim školama i eventualno digitalne časopise, kao što su to već učinili Erasmus+ partneri.
Više informacija o Erasmus+ projektu “Mali novinari danas, odgovorni građani sutra” dostupno je na blogu projekta. Informacije o eTwiningu moguće je pronaći na mrežnim stranicama TwinSpace projekta. Izabrani učenički članci dostupni su u e-knjizi.