Učenici maturantskih razreda Gimnazije, Helena Marušić i Krešimir Bravić, u pratnji nastavnika Petra Jelače i Glorije Mavrinac, predstavili su Astronomski rječnik pasivnog leksika, leksika na prijelazu i dijalektizama koji su izradili s učenicima Lunom Perović, a njegov je znanstveni doprinos u tome što je jedini rječnik takve tematike u hrvatskoj leksikografiji. Rječnik je nastao tijekom projekta Zvjezdoznantvo koji je, između ostalog, zamišljen kao interdisciplinarno povezivanje nesrodnih predmetnih područja kao što su, u ovome slučaju, astronomsko nazivlje i leksikografija.
Učenici su iscrpnim proučavanjem starije astronomske građe pronašli niz leksema vezanih uz astronomiju koji pripadaju pasivnom leksiku ili su pripadali leksiku na prijelazu te ih objedinili u zajednički Rječnik, a tijekom izlaganja predstavili su proces sakupljanja rječničke građe koji se sastojao od razgovora s nastavnicima, izvornim govornicima čakavskog narječja te stručnjacima, kao i proučavanjem različitih tipova stručne literature te starijih hrvatskih rječnika.
Rječnik nudi 105 rječničkih natuknica astronomskog nazivlja koje ne pripadaju aktivnom leksiku, pri čemu je poglavito riječ o arhaizmima, i leksiku na prijelazu, u ovom je slučaju riječ o neologizmima. Rječničke natuknice ili leme sadržavaju gramatičke odrednice riječi, leksikografske definicije i sinonime u hrvatskome standardnome jeziku pa su učenici tijekom predavanja objasnili svaku kategoriju. Zanimljiv dio predavanja bio je predstavljanje pojmova s nepoznatom etimologijom riječi, primjerice dijalektizam Šćapika za zvijezdu Betelgez, te objašnjavanje riječi s poznatom etimologijom, kao što je arhaizam Tri kralja za Orionov pojas. Prisutni su se mogli uključiti u raspravu o etimologiji astronomskog nazivlja, a učenici su za njih priredili i Kahoot kviz u kojem su mogli povezati arhaizme, dijalektizme i neologizme astronomskog nazivlja s njihovim standardojezičnim imenima.
Rječniku možete pristupiti prateći sljedeću poveznicu. Interdisciplinarno povezivanje nesrodnih područja učenicima omogućuje povezivanje različitih interesa te ih potiče na inovativne pristupe učenju koji u konačnici rezultiraju kreativnošću i holističkim pristupu znanju, što se očituje u Astronomskom rječniku pasivnog leksika, leksika na prijelazu i dijalektizama.