prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Učenici solidarnost šire porukama

Osmaši su pisali roditeljima i pitali su ih jesu li upoznati s dobnom granicom pristupanja na društvene mreže, a influencere su pitali vode li računa o tome da kroz svoje sadržaje ne plasiraju nerealne tjelesne standarde.

Na Međunarodni dan borbe protiv diskriminacije (21. ožujak), osmaši OŠ Sveti Petar Orehovec na četrdesetak adresa u našem kraju, te u Zagrebu, poslat će razglednice s porukama solidarnosti. Osmaši su ih uputili roditeljima, influencerima, saborskim zastupnicima te nekim institucijama i udrugama. Pisali su im kako bi ukazali na mentalne probleme mladih i na prava djece izbjeglica.

Iznošenje ideja vezanih uz spomenutu tematiku, osmašima je omogućio međunarodni projekt “p.s. Pokreni solidarnost!”. Kroz taj projekt financirane su razglednice i markice s ciljem da mladi kroz projekt osvijeste da solidarnost obuhvaća i ukazivanje na nepravdu i pomaganje diskriminiranima da se izbore za svoja prava.

Na razglednicama su fotografije koje su mlade asocirale na pisanje poruka o kršenju prava djece izbjeglica i mentalnim problemima mladih. Moglo se birati između 6 različitih razglednica.

Iz fotografije na kojoj je mlada djevojka te njen odraz u ogledalu, učenici su dešifrirali povezanost mentalnih problema s društvenim mrežama pa su postavili pitanje zašto sve škole nemaju psihologe. To su pitali neke saborske zastupnike, a njih su pitali i što misle o pokušaju Australije da mlađima od 16 godina zabrani pristup društvenim mrežama.

Kad su pisali roditeljima pitali su ih jesu li upoznati s dobnom granicom pristupanja na društvene mreže, a influencere su pitali vode li računa o tome da kroz svoje sadržaje ne plasiraju nerealne tjelesne standarde.

Na poleđini razglednice na kojoj je dječak u izbjegličkom kampu, zagovarali su prava djece izbjeglica. U svojim porukama primatelje su pitali pridonose li  oživotvorenju članka 22. Konvencije o pravima djeteta. Naime, u tom članku piše: “Djeca koja u neku zemlju dođu kao izbjeglice trebaju imati ista prava kao i djeca rođena u toj zemlji.” S porukom o djeci izbjeglicama obratili su se i pravobraniteljici za djecu.

Učenici se nadaju da će dobiti odgovore barem od nekih kojima su pisali. Odgovor na poruku značio bi da su njihove poruke privukle pozornost primatelja poruke i probudile njihovo zanimanje za temu. Poruke školaraca o ovim važnim temama stići će na brojne adrese širom Hrvatske jer je u projekt uz OŠ Sveti Petar Orehovec, uključeno još 26 škola.

Mnoštvo poruka stići će i na adrese u Italiji, Španjolskoj, Poljskoj, Sloveniji, ali i Francuskoj u kojoj je ovaj projekt začet još 2002. godine. U OŠ Sveti Petar Orehovec u projekt su bila uključena sva tri osma razreda. Za svaki razred održane su po tri radionice, a vodila ih je knjižničarka Stojanka Lesički, koordinatorica ovog projekta.