Putovati na duge relacije zna biti naporno, no kada su u pitanju znanje i upoznavanje novih ljudi i kultura, ovi bi učenici to ponovili. Privatna škola Futura uključena je u projekt „The New Literacy Set“ koji financira Erasmus+ program Europske unije. U tom su projektu partneri Hrvatskoj škole iz Španjolske i Italije. Cilj je projekta stvaranje kurikuluma iz triju vrsta pismenosti koje nisu zastupljene u redovnom obrazovanju, a svakodnevno su važne i primjenjive: informacijska, komunikacijska i financijska pismenost. Potiče se korištenje IT-a za stvaranje kvalitetnih digitalnih sadržaja koji mogu poslužiti kao radni materijal ne samo školama uključenima u projekt, nego i svim drugim zainteresiranim školama i profesorima, a koji su dostupni na mrežnoj stranici projekta. Projekt omogućuje petodnevnu učeničku razmjenu unutar koje po deset učenika iz svake škole – partnera ima priliku praktičnim primjerima i interaktivnom nastavom savladati znanja i vještine kojima se projekt bavi.
Naši su se učenici s talijanskim i španjolskim kolegama družili u Granollersu, gradiću nedaleko od Barcelone, na radionicama s temom informacijske pismenosti koje su prethodno pripremili nastavnici škola – partnera. Radionice su bile raznolike tematike, a sudionici su naučili kako savladati osnovne alate za izradu internetskih stranica (WordPress) i infografika, mnemotehnike i umne mape, napredno pretraživati informacije na internetu. Učili su o zaštiti i prikupljanju informacija na društvenim mrežama što ih je potaknulo na razmišljanje o svojim objavama na Facebooku. „Čim sam se vratio u hotel, odmah sam dodatno zaštitio svoj profil“, kaže Karlo, jedan od učenika škole Futura. Zanimljiva im je bila i radionica o osjećanju informacija koja se naročito svidjeli Lauri i Karli. „Imali smo povez na očima i dvije igre. Prva je igra bila da osoba s povezom na očima ulazi u prostoriju u kojoj se nešto događa, npr. ja sam ulazila u autopraonu, Laura u šumu, Karlo u valu ljudi i problema, dok drugi učenici imitiraju zvukove tog okruženja. Drugi je zadatak bio da je profesorica među učenike stavi torbicu dok je onaj s povezom trebao procijeniti koliko mu koraka treba do nje“, opisuje Karla. Učenici su nakon te radionice s olakšanjem zaključili da vole što mogu sve osjećati i da vole što vide.
Dok nisu bili na radionicama, učenici su posjetili Barcelonu. Primio ih je takošer i gradonačelnik Granollersa, a svoje su dojmove iznijeli i pred kamerama jedne španjolske televizijske kuće. Kao glavnu prednost sudjelovanja u projektu, učenici ističu upoznavanje novih kultura i rad s ljudima s kojima inače ne bi imali priliku surađivati. Profesorica Maja Čović ističe jednu drugu prednost koju je prepoznala u jezičnom talentu svojih učenika. „Prednost broj jedan je jezik i to što smo tjedan dana pričali engleski, bio on dobar ili loš“, kaže. „Njih su deset sada svjesni da se mogu školovati u inozemstvu!“ Naime, jednu su stvar učenici posebno uočili, a to je klasičan stereotip o tome kako Talijani ne znaju engleski jezik. S njima su se, kako kažu, sporazumijevali „rukama i nogama“, dok su sa Španjolcima uspjelu uspostaviti kakvu-takvu komunikaciju na engleskom. Domaćini su ih čak pitali je li engleski jedan od službenih jezika u Hrvatskoj.
Ovo je bila jedna od tri moguće učeničke razmjene. Komunikacijsku su pismenost partneri projekta odradili još prošle godine, dok će hrvatski učenici u svibnju otputovati u Italiju na radionice financijske pismenosti. Time će zaključiti ovu međunarodnu suradnju čiji će rezultati i materijali biti na raspolaganju svima koji bi htjeli više znati o novim, ali i prijeko potrebnim vrstama pismenosti.