prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Uči li nas život o fizici ili fizika o životu

U projektu koji je trajao od rujna 2023. do prosinca 2023. sudjelovali su učenici trećih razreda Gimnazije A. G. Matoša, Đakovo pod mentorstvom profesorice fizike i psihologije te učenici trećih razreda Isusovačke klasične gimnazije s pravom javnosti u Osijeku pod mentorstvom profesorice fizike.

Profesorice su učenicima zadale aktivnosti koje moraju napraviti u projektu te ishode koje moraju ostvariti. Učenici su ostvarili izvrsnu suradnju na sastancima preko platforme Google Meet. Uspješno su surađivali u različitim situacijama, primjenjivali inovativna i kreativna rješenja i tražili nove informacije iz različitih izvora.

Takvim načinom rada pripremili su se za završnicu projekta u obliku debate. Debatirali su o ulozi fizike i psihologije u svakom godišnjem dobu, prateći pri tome zadane smjernice koje su dobili od profesorica fizike i psihologije.

U utorak, 12. prosinca 2023. godine, održana je završnica projekta „Uči li nas život o fizici ili fizika o životu“ u Gimnaziji A. G. Matoša, Đakovo. Nakon pozdravnog govora voditelja i kratkih uputa, krenula je debata. Afirmacijski tim fizičara predstavljao je i argumentirao svoj stav tri minute za svako godišnje doba (Proljeće – temperatura ne utječe na raspoloženje, Ljeto – zbog vrućina ljudi nisu agresivni, Jesen – romantično godišnje doba i Zima – pruža veliku radost), a zatim je negacijski tim psihologa predstavljao i argumentirao svoj stav tri minute za svako godišnje doba (Proljeće – temperatura utječe na raspoloženje, Ljeto – zbog vrućina ljudi su agresivni, Jesen – nije romantično godišnje doba i Zima – ljudi su tužni, a ne radosni).

Slijedilo je opovrgavanje gdje su fizičari dvije minute iznosili stavove, zašto argumenti negacijskog tima nisu dobri, a potom su psiholozi dvije minute iznosili svoje stavove, zašto argumenti afirmacijskog tima nisu dobri. Na kraju je svaki tim u jednoj minuti iznio svoj zaključak, odnosno ponavljao svoje stavove u odnosu na protivnikove.

Debatu je pratio žiri od tri člana koji je ocjenjivao: valjanost argumenata, jasnoću izlaganja i odgovore na protivnikove argumente. Odlukom žirija, pobjednici debate bili su učenici koji su zastupali fiziku i došli su do zaključka da nas Fizika uči o životu, a ne život o fizici. Cilj projekta bio je da učenici samostalno pretražuju izvore, odabiru potrebne informacije i uspješno ih primjenjuju pri rješavanju problema. Sudionici projekta dobili su veliku podršku od ravnatelja obje škole, profesora i učenika te su iskazali želju da se debata održava i narednih godina.