Učenici 1. razreda Osnovne škole Ante Curać Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli, s učiteljicom Anamarijom Radovanović, posjetili su obiteljsko gospodarstvo “Moraš”. Neki učenici su po prvi put vidjeli kravu, hranili je i saznali dosta zanimljivosti o ovoj korisnoj domaćoj životinji. Imali su priliku hraniti kravu i doznali su koje sve mliječne proizvode vlasnica gospodarstva izrađuje od kravljeg mlijeka. Pokazala im je i muzilicu koja joj uvelike olakšava svakodnevni posao muženja. Osim krave vidjeli su i upoznali koze te su imali priliku pomusti i pogledati čitav proces pripravljanja kozjeg sira. Vlasnica je učenicima ispričala kako je životinjama nadjenula imena: “Koza se zove Bočica jer ju je majka koza kao malu odbacila te smo je morali hraniti na bočicu da bi preživjela”. U kokošinjcu ih je dočekalo veliko iznenađenje. Nekoliko jaja je bilo zelene boje. Vlasnica je djeci objasnila kako jedna sorta autohtonih hrvatskih kokoši crne boje leže jaja u zelenkastoj boji. Vidjeli su i piliće koji su se izlegli prije mjesec dana i doznali kako je kokoš morala na njima neprestano ležati dvadeset i jedan dan kako bi ih grijala i kako bi oni na svijet došli živi i zdravi.
Osim životinja, učenici su upoznali i poljoprivredno imanje na kojem se nalaze krumpiri, blitva, grah, luk, salata, rajčice, krastavci i mnogo ljekovitog bilja. Vlasnica je učenicima ispričala kako cijelo poljoprivredno imanje gnjoji isključivo stajskim gnjojem koje dobiva od svojih životinja, tako da joj povrće jako dobro uspjeva i zdravo je jer nije tretirano nikakvim umjetnim proizvodima ni gnjojivima. Učenici su u povrtnjaku ubrali mlade krastavce te ih oprane pojeli zajedno sa korom. Doznali su da domaći netretirani krastavac u kori ima puno vitamina te ga je poželjno tako i pojesti. Nakon razgledavanja imanja, učenici su pojeli zdravi doručak koji im je vlasnica pripremila. Jeli su domaći kruh, kozji sir i povrće a pili su ledeni čaj od domaće metvice. Čestim izlascima u prirodu ponavljaju sadržaje prirode i društva i na taj način aktivno uče i ponavljaju, jer aktivno učenje je najbolji put prema odgoju i obrazovanju. Terenskom nastavom održanom u obiteljskom gospodarstvu ispunjeni su slijedeći odgojno obrazovni ishodi:
PID OŠ A.1.1. Učenik uspoređuje organiziranost u prirodi opažajući neposredni okoliš:
- otkriva da cjelinu čine dijelovi, da se različite cjeline mogu dijeliti na sitnije dijelove
- dijelovi i cjeline imaju različita svojstva/obilježja
- navodi dnevne obroke i primjere redovitoga održavanja osobne čistoće i tjelovježbe povezujući s očuvanjem zdravlja.
PID OŠ B.1.1. Učenik uspoređuje promjene u prirodi i opisuje važnost brige za prirodu i osobno zdravlje:
- brine se za očuvanje osobnoga zdravlja i okružja u kojemu živi i boravi.
PID OŠ B.1.2. Učenik se snalazi u vremenskim ciklusima, prikazuje promjene i odnose među njima te objašnjava povezanost vremenskih ciklusa s aktivnostima u životu:
- reda svoje obveze, aktivnosti, događaje i promjene u danu i/ili tjednu prikazujući ih na vremenskoj crti ili lenti vremena, crtežom, dijagramom, uz korištenje IKT-a ovisno o uvjetima.
PID OŠ A.B.C.D.1.1. Učenik uz usmjeravanje opisuje i predstavlja rezultate promatranja prirode, prirodnih ili društvenih pojava u neposrednome okružju i koristi se različitim izvorima informacija.
- opaža i opisuje svijet oko sebe služeći se svojim osjetilima i mjerenjima
- crta opaženo i označava/imenuje dijelove
- prepoznaje uzročno-posljedične veze u neposrednome okružju
- postavlja pitanja povezana s opaženim promjenama u prirodi
- postavlja pitanja o prirodnim i društvenim pojavama
- objašnjava uočeno, iskustveno doživljeno ili istraženo
- uočava probleme i predlaže rješenja
- raspravlja, uspoređuje i prikazuje na različite načine rezultate – crtežom, slikom (piktogramima), grafom i sl.
- donosi jednostavne zaključke.