Učitelji informatike Tomislav Leček, mag. inf., učitelj izvrsni savjetnik, i Antonia Pantelić, prisustvovali su 23. i 24. listopada 2024. godine ATAAC konferenciji u Zagrebu. Zahvaljujući sudjelovanju u IRIM-ovim projektima, Tomislavu i Antoniji bilo je omogućeno besplatno sudjelovanje, što je dodatno podržalo njihov angažman u unapređenju obrazovanja i inkluzije učenika.
Konferencija, smještena u Mozaik centru, jedno je od vodećih događanja o asistivnoj tehnologiji u Europi i okuplja stručnjake, korisnike i edukatore posvećene djeci s teškoćama u razvoju te osobama s invaliditetom.
ATAAC 2024. donio je bogat program, uključujući čak 26 predavanja, kroz koja su prisutni imali priliku čuti vodeće svjetske i domaće stručnjake u asistivnoj tehnologiji i potpomognutoj komunikaciji (PK). Prvi dan otvorila je predavačica Becky Fry iz Smartboxa, koja je predstavila metode podrške za korisnike PK kroz Gestalt pristup jeziku. Meaghan Ebbage-Taylor fokusirala se na korištenje tehnologije za podršku pismenosti kod učenika sa složenim komunikacijskim potrebama, dok je Jeppe Forchhammer podijelio svoje osobno iskustvo, ističući važnost tjelesnog izražavanja u komunikaciji djece s cerebralnom paralizom.
Predavanja su obuhvatila širok spektar tema – od visokotehnoloških rješenja PK za osobe s cerebralnom paralizom i autizmom, o čemu je govorila Idalie Fernandez, do prezentacije aplikacije Dialoq Talk, koju je prikazala Ema Tadić, demonstrirajući funkcionalnosti za simboličku i tekstualnu komunikaciju na hrvatskom jeziku. Klara Popčević predstavila je smjernice za odabir rječnika PK sustava, a Yonit Hagoel-Karnieli istaknula je strateške ciljeve ISAAC organizacije, posvećene unaprjeđenju potpomognute komunikacije.
Posebno su inspirativna bila predavanja o osobnim iskustvima roditelja i stručnjaka. Maja Ivić podijelila je priču o svojoj kćeri, naglašavajući važnost rane intervencije, dok su Sanja Barić i Lidija Iličić opisale rad s učenikom oštećenog sluha kroz asistivnu tehnologiju, uključujući komunikacijsku ploču i softver Grid 3. Ana-Marija Dragojević završila je prvi dan predavanjem o PK u sportskim aktivnostima, pokazavši kako vizualna podrška može unaprijediti rad s djecom s poremećajima iz spektra autizma.
Drugog dana, predavač Charlie Danger govorio je o korištenju sklopki za komunikaciju, dok je Ana Alapić podijelila iskustva svog sina sa spinalnom mišićnom atrofijom u redovnom obrazovanju uz pomoć asistivne tehnologije. Lena Kondratjeva predstavila je alat DAGG-3 za procjenu i razvoj komunikacijskih ciljeva, a Lee Blemings predstavio je inovativnu Magic Room za interaktivno učenje kroz igru. Predrag Pale zaključio je program predavanjem o važnosti dizajna i razumijevanja potreba korisnika asistivne tehnologije, dok je Mick Donegan iz SpecialEffect-a pokazao kako videoigre prilagoditi osobama s tjelesnim invaliditetom.
Kroz ovu konferenciju stekli smo važne uvide u inovacije koje mogu integrirati u obrazovni proces, stvarajući pristupačnije i inkluzivnije okruženje za učenike s posebnim potrebama.
Autori: Tomislav Leček (tomislav.lecek@skole.hr), Antonia Pantelić (antonia.pantelic@skole.hr)