prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Učiteljice iz Drnja na stručnom usavršavanju u Valenciji

Jednotjedni tečaj o UI u sklopu Erasmus akreditacije u Valenciji pohađale su učiteljice Ana Tustonjić Dombaj, Ksenija Varga i Ksenija Varović.

Na stručnom usavršavanju u Valenciji od 10. do 15. ožujka 2025. sudjelovale su učiteljice Ksenija Varga i Ana Tustonjić Dombaj iz Osnovne škole Fran Koncelak Drnje. Tijekom ovog edukativnog putovanja imale su priliku produbiti svoje znanje o socijalno-emocionalnom učenju (SEL) i njegovoj integraciji u nastavni proces uz pomoć tehnologije i umjetne inteligencije.

Tečaj im je omogućio da razumiju i primijene aspekte CASEL okvira za SEL, upoznaju najbolje prakse za primjenu SEL-a pomoću digitalnih alata, steknu dublje razumijevanje metode učenja temeljenog na projektima (PBL) za razvoj SEL kompetencija, razviju strategije za učinkovitu komunikaciju i suradnju uz pomoć UI tehnologija te izrade sveobuhvatan SEL plan za primjenu u svojim učionicama.

Obrazovne tehnologije

U današnjem digitalnom dobu, obrazovne tehnologije pružaju brojne mogućnosti učenicima za razvoj ključnih SEL vještina poput samosvijesti, empatije, suradnje i odgovornosti. Korištenjem interaktivnih značajki digitalnih alata i umjetne inteligencije, učitelji mogu stvoriti poticajna okruženja koja podržavaju učenike u njihovom akademskom, ali i osobnom razvoju.

Po završetku tečaja, učiteljice su stekle bogat alatni set digitalnih i UI pokretanih rješenja za implementaciju SEL-a, kao i inovativne ideje i planove lekcija koje će primijeniti u svom radu s učenicima. Također su se upoznale s metodom učenja temeljenog na projektima (PBL) kao učinkovitim pristupom za razvoj SEL kompetencija.

Sudjelovanjem u ovom međunarodnom usavršavanju učiteljice su dobile vrijedne uvide u modernu pedagogiju, a stečeno znanje doprinijet će daljnjem unapređenju nastave u OŠ Fran Koncelak Drnje, osnažujući učenike da razviju digitalnu dobrobit, otpornost i vještine potrebne za uspjeh u životu.

Transformacija obrazovnog sustava

Njihova kolegica Ksenija Varović iz Područne škole Josipa Generalića Hlebine je u istom terminu bila na strukturiranom stručnom tečaju na temu “Umjetna inteligencija u obrazovnom vodstvu – budućnost koja počinje danas”. Tečaj je okupio učitelje, ravnatelje i školske administratore koji su istraživali kako umjetna inteligencija (UI) može transformirati obrazovni sustav, unaprijediti obrazovne procese i optimizirati upravljanje školama.

Vizija budućnosti učionica

Zamislite učionicu za deset godina. Učenici komuniciraju s holografskim simulacijama, dobivaju povratne informacije u stvarnom vremenu od UI tutora i surađuju na projektima koji rješavaju stvarne probleme koristeći analizu podataka temeljenu na umjetnoj inteligenciji. Učitelji više nisu samo predavači, već mentori i vodiči, pomažući učenicima da istražuju UI-obogaćena iskustva učenja. Školski administratori koriste umjetnu inteligenciju za optimizaciju rada škola, personalizaciju obrazovnih putanja i predviđanje budućih obrazovnih trendova.

Ova scena nije iz znanstvenofantastičnog filma – to je budućnost obrazovanja koja se ubrzano približava. S obzirom na to, nužno je da obrazovni lideri budu spremni za ovu nadolazeću promjenu.

Smjernice za eru umjetne inteligencije

S obzirom na to da umjetna inteligencija oblikuje naš svakodnevni život, obrazovni lideri moraju razumjeti kako je učinkovito integrirati u školske sustave. Tečaj je bio osmišljen za vizionarske nastavnike, ravnatelje i školske administratore koji žele razumjeti transformativni utjecaj UI na obrazovno vodstvo i donošenje odluka. Sudjelovanjem u ovom tečaju, sudionici su stekli smjernice za uspješno vođenje škole u eri umjetne inteligencije.

Sudionici tečaja stekli su duboko razumijevanje uloge umjetne inteligencije u obrazovnom vodstvu te naučili kako automatizirati školske zadatke pomoću UI alata, čime će povećati učinkovitost i produktivnost. Također, naučili su koristiti UI asistente za strateško planiranje i donošenje odluka u školama te procijeniti svoje vještine i kompetencije u UI pokrenutom svijetu.