Ova vrsta umjetnosti postala je popularna početkom 80-tih godina prošlog stoljeća počevši s grafitima, dok u današnje vrijeme uključuje i video projekcije, performanske te ukrašavanje postojećih objekata na ulicama. Umjetnici koji odabiru javne prostore i ceste za svoje galerije čine to jer žele direktno komunicirati svoju umjetnost i predstaviti je svima. Nerijetko su ulični umjetnici i aktivisti, pa tako obrađuju teme od socijalne važnosti s ciljem privlačenja pažnje na neku temu odnosno “provociranja umjetnošću“.
Neki od street art umjetnika uživaju veliku popularnost i imaju sljedbenike i pažnju kako publike tako i medija.
Ulična umjetnost postoji svuda u svijetu. Možda najvažniji street art grad je New York, dok u Europi tu poziciju drže London i Berlin, a zbog svjetski popularnog Banksya kao važan se spominje i engleski grad Bristol.
O popularnosti ulične umjetnosti govori i činjenica da je Google napravio umjetnički projekt o njoj, koji je omogućio pregled ulične umjetnosti putem online portala. Portal donosi online izlože, kolekcije i priče o street art umjetnicima: https://streetart.withgoogle.com/en/.
Hrvatska ne zaostaje za ovim popularnim trendom, pa tako postoje umjetnici koji su vrlo aktivni, Festival o uličnoj umjetnosti, program Muzej ulične umjetnosti i različite akcije kao što je pokret Pimp my pump. Cilj Pimp my pump projekta je sačuvati zagrebačke željezne pumpe za vodu, danas već zaboravljene železne Franceke, te potaknuti građane Zagreba da ih prihvate kao dio svoje baštine.