Problematici istraživanja pozicije i utjecaja knjižnica u 21. stoljeću nerijetko se prilazi s aspekta korisnika, no često zanemareni dio u vrednovanju knjižničnog poslovanja je ispitivanje uloge samih knjižničara u formuliranju i oblikovanju inovativnih praksi i pristupa. Knjižničari su aktivni nositelji promjena u upravljanju knjižnicama te je važnost osvješćivanja te funkcije od izuzetnog značaja za budućnost struke: ključni pokretači dolaze iznutra, kao inovatori i inicijatori.
Knjižnica, poglavito narodna, ostvaruje svoj značaj kao jedna od fokalnih točaka u zajednici, kao mjesto okupljanja, učenja, razmjene iskustava i predstavljanja stvaralaštva u različitim oblicima. Glavni akteri tih događanja su knjižničari, koji u 21. stoljeću moraju biti dovoljno kreativni i domišljati kako bi planiranje, izvedbu i idejnu konceptualizaciju programa i projekta uskladili sa zahtjevima korisnika.
Stručni skup tematski je orijentiran na predstavljanje praksi i metoda mladih kolega u struci, ističući važnost cjeloživotnog obrazovanja knjižničara i osobina posebno značajnih za uspješno vođenje poslovanja: proaktivnost u realizaciji, domišljatost i svestranost u implementaciji i prilagodljivost u izgradnji. Vodeći se važnošću i značajem sintagme o suradnji kao “izranjajućoj strategiji 21. stoljeća”, poseban naglasak vršit će se na prikazivanje načina povezivanja knjižnica za postizanje zajedničkih ciljeva, na oblike suradnje knjižnica s drugim ustanovama unutar, ali i izvan, baštinskog područja.
Osnovni ciljevi stručnog skupa
- istaknuti važnost uloge knjižničara u razvitku modernih knjižnica
- prikazati različite načine na koje knjižničari mogu doprinijeti redefiniranju tradicionalnih knjižnica
- doprinijeti u razumijevanju temeljnih načela potrebnih za formuliranje inovativnih pristupa razvoju knjižnica budućnosti
- ukazati na razine osposobljenosti mladih knjižničara u izvanrednim situacijama (s posebnim osvrtom na rad u vrijeme pandemije koronavirusa)
- istaknuti kompetencije tradicionalnog i suvremenog knjižničara
- istražiti odnos tradicionalnog i suvremenog obrazovanja knjižničara te obilježja obrazovnih praksi struke u svijetu
- razmijeniti mišljenja, ideje, stručna znanja i primjere dobre prakse za daljnji kvalitetan razvoj struke.
Očekivani rezultati
- bolja informiranost i razumijevanje važnosti knjižničara kao pokretača i nositelja promjena u modernoj knjižnici
- motiviranost knjižničarske zajednice na daljnji razvitak znanja, vještina i kompetencija u svrhu pružanja što kvalitetnije usluge krajnjem korisniku
- ostvarivanje kontakata s kolegama iz struke sa svrhom razvijanja budućih suradnji vođenih zajedničkim ciljem – razvojem struke
- tisak zbornika radova predstavljenih na stručnom skupu radi bilježenja i trajne dostupnosti znanja, iskustava i novih spoznaja izloženih na ovom stručnom skupu.