Dugo vremena je pisanje pisama, razglednica i čestitki bio jedan od najčešćih oblika komunikacije. Prije ekspanzije svakojakih tehnoloških dostignuća i njihovih beskrajnih mogućnosti, svoje smo misli izražavali pišući pisma. Danas je pisanje pisma gotovo zaboravljena vještina. Digitalno doba uzelo je svoj danak. Pisma i razglednice kakve smo nekad slali nisu više u modi. Zamijenili su ih -prukei, e-postcard, mrežni telegrami i komunikacija putem društvenih mreža. Vrijeme u kojem živimo diktira nove načine komunikacije. Slanje digitalne poruke je daleko brže i jednostavnije od slanja razglednice, ali pitanje je koji bi vam oblik komunikacije prije izmamio osmijeh na lice.
Ima nešto posebno u tome da želite odvojiti vrijeme za odabrati razglednicu po želji. Ima nečeg ritualnog u ispisivanju adrese, lijepljenju marke, šetnji do poštanskog sandučića, slanju pisma poštom. Razmišljate o svakoj riječi, rečenici i smislu koji želite prenijeti. Vježbate stil pisanja, jezik, obogaćujete rječnik. Rukom pisana pisma imaju posebnu čar i vrijednost. Kada pišemo na tipkovnici, ponekad imamo dojam da slova koja se pojavljuju na ekranu ispisuje netko drugi, a ne mi. A pismo ili razglednica kao da u sebi nosi nešto naše, nešto što ostaje duboko utisnuto u slovima riječi koje ispisujemo. Razglednice su divan i gotovo zaboravljen način komunikacije.
Budući da je broj poslanih razglednica u padu već dugi niz godina i vrlo su rijetke, učenici 2. razreda odlučili su to bar na kratko promijeniti. Kako bi očuvali tradiciju pisanja rukopisnih poruka i slanja klasičnom poštom učenici su napravili razglednice s motivima grada Bakra, napisali su nekoliko pozdravnih riječi i poslali su ih svojim vršnjacima u odabrani grad u domovini. Zamisao je da učenici pošalju razglednice diljem domovine i dobiju razglednice vršnjaka, te na taj način upoznaju različite krajeve naše domovine. Ovim aktivnostima učenici uče o svom zavičaju kroz istraživački rad, a zatim svoje radove predstavljaju učenicima drugih škola.
Učenici su svoje razglednice poslali i van granica naše domovine. Pisali su i prijateljima iz Scuole Elementare Nicola Neri, Acquaviva Collacroce s kojima su se povezali sudjelujući u Erasmus KA2 projektu „Povratak korijenima“/Back to roots“. Cilj ovog zabavnog i edukativnog projekta nije samo oživljavanje starog običaja, već i želja za predstavljanjem ljepota svoga grada, poticaj za povezivanjem djece diljem domovine i šire, te njegovanje novih prijateljstava. Učenici 2. razreda i njihova učiteljica Alma Hess pokušali su ovom idejom obrisati prašinu sa stare i prelijepe navike i dali su svoj doprinos da pisanje razglednica ponovo zaživi kao nekad. I dok bakarske razglednice putuju lijepom našom, vjerujemo da smo naše učenike potaknuli da istražuju, upoznaju i osvijeste identitet, kulturu i tradiciju svoga zavičaja.