prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Umjetnost kao terapija

Tihomir Razum, učitelj likovne kulture je u sklopu Erasmus+ KA1 projekta „School – Gateway to life“,  pohađao tečaj Art as Therapy: Self-Expression and Special Needs in Art Education – Europass Teacher Academy u Barceloni. Umjetnost kao terapija je disciplina koja uključuje liječenje stvaranjem likovnih djela no također i liječenje promatranjem djela umjetnika uključenih u disciplinu psihološke analize.

Stvaranje likovnog djela je nesvijesni proces koji nam otvara put prema umjetnikovoj svijesti.

Voditeljica tečaja,  psihologica Marta Mandolini je specijalizirala psihologiju na području umjetnosti te provodi terapiju pomoću vizualnih umjetnosti. Polaznici su se međusobno upoznali kroz kratku vježbu kako bi lakše zapamtili sva imena, a koja se također kao i sve buduće vježbe koje ćemo raditi na tečaju može primjeniti i u nastavi s učenicima kao aktivnost za opuštanje na početku nastave. Polaznici tečaja su bili iz Hrvatske i Njemačke.   

Otkada čovjek stvara, još od prvih spiljskih slika, otada postoji i terapija umjetnošću kao čovjekova težnja za samoizražavanjem i liječenjem putem katarze, opuštanjem, duhovnošću i društvenim poveznivanjem. Umjetnik Henry Matisse je smatrao da umjetnost može liječiti promatrača koji promatra neko umjetničko djelo te je svoja djela postavljao oko kreveta bolesnih prijatelja.

Izrađivali smo zadatke slagajući sliku sastavljenu od različitih materijala po vlastitom izboru. Radili smo različitim tehnikama kako bi potaknuli kreativnost te nove načine umjetničkog izražavanja . Analizirali smo vlastitie radove te nastojali dokučiti proces pomoću kojega smo došli do određenih rezultata.

Vodenim bojama smo izvodili kompoziciju inspiriranu vodom. Kapljicama, gibanjem ili prozirnošču svatko je izvodio svoj doživljaj vode. Slikanjem oblika koji bi opisivali vodu, ili opisivajući način na koji se kreće, isprobavali smo različite mogućnosti slikanja vodenim bojama.

Provodili smo također i aktivnost na otvorenom. Prirodnim materijalima slagali smo kompoziciju, sliku, skulpturu ili instalaciju te u grčkom teatru izvodili recitacije inspirirane doživljenom prirodom, a doživljaj nastojali prenijeti pokretom i zvukom.

Te metode terapije su pogodne za liječenje smanjenja pažnje i poremećaja hiperaktivnosti (ADHD) kao stanja koje se očituje impulzivnim ponašanjem, nepažnjom i hiperaktivnošću. Također su terapije vizualnim umjetnostima pogodne i za osobe sa simptomima autizma, koji imaju ponavljajuće i kompulzivno ponašaje, socijalni poremećaj te probleme s komunikacijom.