Učenici moraju učiti o tehnologiji u svijetu, ali pritom učitelji trebaju paziti da ne koriste pretjerano “pomodna tehnološka” sredstva u nastavi, upozorio je UNESCO u svom izvješću. Dodaje i da postoji malo čvrstih dokaza o dodanoj vrijednosti digitalne tehnologije u obrazovanju.
U izvješću UNESCO snažno upozorava protiv tehnologije prilikom stjecanja tradicionalnih ključnih vještina koje bi zapravo mogle pomoći djeci da izbjegnu neke od zamki modernog digitalnog svijeta. Primjerice, učenici s razvijenom vještinom čitanja puno su otporniji na prijevare putem elektroničke pošte, rekao je Manso Antoninis, glavni autor izvješća UNESCO-a, prenosi AFP.
– Ako naučite dobro čitati, čitati radi smisla, to vas čini i bolje pripremljenim za snalaženje u digitalnom svijetu, a to često zaboravljamo, dodao je Antoninis. Tehnologija u učionici “može imati štetan utjecaj ako je neprimjerena ili pretjerana”, navodi se u izvješću.
Antoninis je također rekao da je 20 godina nakon uvođenja prijenosnih računala u škole jasno da su takve politike uspješne samo ako se kombiniraju s čvrstim pedagoškim okvirom. Međutim, samo je “nekoliko zemalja bilo dovoljno strpljivo i imalo dovoljno energije da ide u tom smjeru”, istaknuo je Antoninis, upozorivši da “nije dovoljno samo razdijeliti uređaje”. Istodobno, UNESCO je primijetio i rastući trend zabrane pametnih telefona u učionicama.
Svaka četvrta zemlja već je u tom smjeru usvojila zakone i propise. Prisutnost telefona u učionici može biti vrlo uznemirujuća, rekao je Antoninis. Zabrana pametnih telefona u školama, čak i u liberalnim zemljama poput Nizozemske bila je “zanimljivo i iznenađujuće otkriće” za istraživače UNESCO-a, dodao je.