Rezultati istraživanja pokazuju da većini učenika smeta nošenje maske tijekom odgojno-obrazovnog procesa. Istraživanje je provedeno u periodu od 10. svibnja do 23. svibnja 2021. godine, na uzorku od ukupno 227 učenika viših razreda I. Osnovne škole Varaždin, od čega 49,8 % uzorka čine djevojčice, a 50,2 % dječaci. Mjerni instrument istraživanja bio je anketni upitnik, dok su učenici davali odgovore na Likertovoj skali procjene navodeći u kojoj mjeri se slažu s navedenom tvrdnjom. Rezultati istraživanja pokazuju da većini učenika smeta nošenje maske tijekom odgojno-obrazovnog procesa. Čak 45,4 % učenika navodi da im dosta/jako smeta nošenje maske tijekom nastave, dok 13,2 % učenika navodi da im nošenje maski nimalo ne smeta. Detaljnijom analizom odgovora učenika vezano uz ovu tvrdnju, uočeno je da nošenje maski više smeta dječacima nego djevojčicama, a najviše smeta učenicima šestih razreda. Čak 40 % učenika navodi da im nošenje maske jako smeta tijekom čitanja i pisanja na satu, dok više od 23 % učenika navodi jako otežanu komunikaciju s učiteljima i učenicima. Ohrabruje podatak koji pokazuje da se ipak polovina učenika (47,6 %) ne slaže s tvrdnjom da zbog maske teže prate odgojno-obrazovni process, no nažalost s tom se tvrdnjom u potpunosti slaže 22,9 % učenika. Što se tiče utjecaja nošenja maski na razrednu klimu, većina učenika navodi kako se odnosi među učenicima nisu promijenili i kako je disciplina u razredu ostala jednaka kao i prije. Svega 29,5 % učenika se potpuno slaže s tvrdnjom da maske negativno utječu na komunikaciju s prijateljima tijekom odmora i da je čine otežanom. Također, iz istraživanja je vidljivo da je malom broju učenika važan izgled i dizajn maske koju nose (13,2 % učenika se u potpunosti slaže s tom tvrdnjom), a detaljnijom analizom odgovora utvrđeno je da je izgled maske važniji djevojčicama nego dječacima, što je bilo i za očekivati. Veseli podatak koji pokazuje da se gotovo 71,4 % učenika nimalo ne slaže s tvrdnjom da su učenici izloženi ruganju i omalovažavanju od strane drugih učenika zbog izgleda maske koju nose, no ne veseli činjenica da je 7,9 % učenika ipak osobno doživjelo ruganje od strane drugih učenika zbog izgleda maske. Cijelo istraživanje sa detaljno obrađenim rezultatima dostupno je na Mrežnoj stranici I. Osnovne škole Varaždin.
Utjecaj nošenja maski na tijek odgojno-obrazovnog procesa kod učenika viših razreda I. Osnovne škole Varaždin
S početkom nove školske godine, zbog edipemiološke situacije izazvane virusom COVID 19 uveden je niz mjera koje se tiču škola, no ona o kojoj se najviše govorilo jest obveza nošenja maski za sve učenike od petog razreda naviše. S ciljem ispitivanja utjecaja maski na tijek odgojno-obrazovnog procesa, tim za samovrednovanje I. Osnovne škole Varaždin proveo je anonimno istraživanje kojim se ispitao utjecaj nošenja maski na tijek odgojno-obrazovnog procesa kod učenika viših razreda osnovne škole tijekom pandemije uzrokovane virusom COVID-19 te mišljenja i stavovi učenika obzirom na utjecaj nošenja maski na razrednu klimu.