Cilj radionice bio je educirati učenike o umjetnoj inteligenciji (AI) i njenim utjecajima na svakodnevni život, kao i potaknuti kritičko razmišljanje o informacijama koje dobivaju putem interneta.
Radionica je bila podijeljena u dva dijela, a učenici su radili u manjim skupinama kako bi što bolje usvojili nova znanja i vještine. U prvom dijelu radionice, učenici su dobili zadatak prepoznati je li videozapis ili fotografija stvarna ili ju je stvorila umjetna inteligencija. Kroz različite primjere, učenici su učili o tehnikama koje AI koristi za stvaranje uvjerljivih, ali lažnih sadržaja. Rad u skupinama omogućio im je da razmjenjuju mišljenja i analiziraju detalje kako bi donijeli što točnije zaključke. U drugom dijelu radionice, učenici su se fokusirali na prepoznavanje lažnih informacija dobivenih putem AI-a. Imali su zadatak provjeriti točnost ponuđenih odgovora i identificirati dezinformacije. Ova aktivnost bila je ključna za razvoj njihove medijske pismenosti i sposobnosti kritičkog razmišljanja, što je izuzetno važno u današnjem digitalnom dobu.
Radionica “Utrka kroz AI zamke” pokazala se vrlo uspješnom i korisnom za učenike. Kroz interaktivne aktivnosti i rad u skupinama, učenici su stekli dublje razumijevanje umjetne inteligencije i njenog utjecaja na medije. Također, naučili su prepoznati lažne informacije i razvili vještine kritičkog razmišljanja koje će im biti od koristi u daljnjem obrazovanju i svakodnevnom životu.
Učenike je u ovo obilježavanje uključila učiteljica Martina Nenadović Lneniček u suradnji s kolegicom Helenom Skalnik, a oni su izrazili zadovoljstvo i interes za nastavkom sličnih edukativnih programa u sklopu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta. Nadamo se da će ova radionica inspirirati učenike da budu oprezniji i kritičniji prema informacijama koje susreću online te da će nastaviti razvijati svoje znanje o umjetnoj inteligenciji.