Odlučili su se za ovu temu koja se temelji na načelima održivog razvoja. Cilj im je bio osvijestiti učenicima na koji su način povezani s prošlošću zajednice u kojoj žive.
Naglasak je bio na tradiciji, baštini i starim običajima kraja. Pokušali su potaknuti učenike za postizanje ravnoteže između potrebe za očuvanjem naših osobnih, regionalnih i nacionalnih identiteta te poštivanja tuđih. Naglasili su važnost aktivnog odnosa prema samome sebi i svijetu koji nas okružuje. Poznavanje i poštivanje tradicije donosi dobrobit na osobnoj razini, ali viši je cilj postizanje dobrobiti na razini zajednice i društva.
Učenici 1. a slušali su tradicionalne pjesme, recitirali su čakavštinu i slikali mediteransko bilje. Učenici 1. b posjetili su Institut za jadranske kulture i melioraciju krša. Učenici 1. c i 1. d igrali su stare igre, učili stare dalmatinske riječi, učili su plesne korake te slikali mornarske majice i lavandu. Etnografski muzej posjetili su učenici drugih razreda.
Učenici 3. a izrađivali su magnete, igrali stare igre te upoznavali Split kroz Oliverove pjesme. Članovi Kulturno umjetničkog društva Jedinstvo održali su prezentaciju tradicionalnih nošnji u atriju škole. S učenicima odigrali staru igru, naravno uz pratnju pjesme i plesa. Također su s učenicima 3. b održali radionicu Splitskog kola.Učenici 3. c, 3. d i 4. d danima su vrijedno izrađivali ukrase za atrij. Trećaši su napravili tradicionalne zobnice, slikali motive dalmatinske čipke i slikovni dalmatinski rječnik. Za veseli “tiramol” dalmatinskih riječi u atriju škole zaslužan je 4. d i njihova učiteljica Tomislava Botica.
Ostvarili su suradnju i s Institutom za oceanografiju i ribarstvo Split. Predavačica Daria Ezgeta Balić održala je zanimljivo predavanje u 3. c. Učenici 3. d gledali su isječke poznate serije “Velo misto”, a učenici 3. a, 4. a i 4. c organizirali su pravu dječju Alku. Učenici 4. b i 4. d recitirali su i pjevali, izradili rječnik te crtali crkvicu Svetog Lovre.
Centar Skrivena Dalmacija posjetili su učenici 5. a i 5. c. Izrađivali su samostalno sapune, upoznali se sa svojstvima masline i biljaka iz kojih su dobili eterično ulje za sapune, upoznali se s florom i faunom Mediterana i karakteristikama krškog područja, špiljama i prilagodbama živih bića životu u njima npr. u špilji Vranjači. Učenici 5. b i 5. d gledali su poznatu seriju Prosjaci i sinovi, a razred 6. a obrađivao je tradicionalno klapsko pjevanje. Učenici 6. b, 6. c i 6. d su igrali stare igre; balote, preskakivanje „laštika“, franje, potezanje konopa, skakanje u vrećama, školice… U posjet Pomorskom muzeju bili su učenici sedmih razreda.
Učenici osmih razreda sudjelovali su u radionici kućnog kompostiranja otpada, koja se održala u suradnji s udrugom Permakultura. 8.a se okušao u “briškuli i trešeti” te su proveli kviz starih riječi.
Zahvaljuju svim učenicima, učiteljima i vanjskim suradnicima na angažmanu i suradnji. Svojim aktivnostima potvrdili su staru narodnu mudrost: “Bolje da propadne selo, nego običaji”.