prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Uzbudljiv dan “Istraživača” (Outward Bound Croatia u Krapini)

Outward Bound Croatia (OBC) je organizacija posvećena osobnom i profesionalnom razvoju pojedinaca kroz iskustveno učenje u prirodi.

Njihova filozofija, inspirirana Kurtom Hahnom, osnivačem prve Outward Bound škole, temelji se na uvjerenju da ljudi nose u sebi više nego što misle. OBC djeluje kroz dva subjekta: Udrugu Hrvatska škola Outward Bound, koja organizira neformalno učenje, međunarodne mobilnosti i volontiranje, te Outward Bound pustolovinu j.d.o.o., turističku agenciju koja surađuje sa školama u Hrvatskoj i Europi. Njihovi programi uključuju školske izlete, programe, tečajeve razvoja osobnih i socijalnih vještina te aktivnosti poput planinarenja, penjanja i kampiranja. OBC tim čine entuzijastični profesionalci koji vjeruju u pozitivne promjene kroz aktivnosti u prirodi. (preuzeto s Outward Bound Croatia)

Razredni projekt “Buba u uho”

Kako bi obogatili razredni projekt 4.b “Buba u uho” Osnovne škole “Ljudevit Gaj” Krapina, na početku školske godine učiteljica Marija Klasić i školska knjižničarka Suzana Pracaić uključile su Outward Bound Croatia u kurikulum, jer se idealno uklapao u cilj i aktivnosti projekta.
Tako su u ponedjeljak, 31. ožujka 2025. učenici 4. b razreda, prema planu i dogovoru, imali priliku sudjelovati u jednodnevnoj, edukativnoj, izvanučioničkoj nastavi OBC-a pod nazivom “Istraživači”. U realizaciji programa pomogle su učiteljica Valerija Ivić, zamjena za učiteljicu Mariju, i školska knjižničarka Suzana.

Ova nastava je bila osmišljena kao aktivnost s ciljem poticanja timskog rada, snalaženja u prirodi i razvoja komunikacijskih vještina. Odvijala se u prirodnom okruženju škole, na igralištu i u parku, te je učenicima omogućila da kroz igru i izazove steknu nova znanja i iskustva.

Instruktori Domagoj, Veronika i Azra pozdravili su učenike, upoznali ih s pravilima programa te ih nakon zajedničkog dijela igara podijelili u dva tima. Kroz niz aktivnosti, uključujući problemske zadatke, igre i vježbe orijentacije, sudionici su razvijali suradnju i kreativno razmišljanje. Poseban naglasak stavljen je na razvijanje vještina timskog rada, važnosti ravnoteže, otpornosti, suradnje, međusobnog pomaganja, komunikacije te razvoj samopouzdanja.

Povratne reakcije i informacije učenika bile su iznimno pozitivne. Učenici su s entuzijazmom sudjelovali u svim aktivnostima (hodanje po užetu, šibicanje, “pod je lava s minama”, igra s bocom, vođenje slijepca…). Instruktori su kroz razgovore s grupama analizirali svaku igru, potičući učenike na razmišljanje o tome u čemu su griješili, što su naučili i o mogućnostima primjene stečenih znanja.

Evaluacija programa

Većina učenika je u evaluaciji istaknula kako su naučili važne vještine koje će im koristiti u svakodnevnom životu:

  • “Naučila sam da trebamo jedni druge poštivati, pomagati i da nikad ne smijemo odustati.”
  • “Naučila sam koliko je složnost važna i bitna i da se problemi rješavaju smireno i u dogovoru.”
  • “Naučila sam se snalaziti u prirodi i puno novih igara.”
  • “Posebno sam naučila da nije važno tko je pobjednik, a tko je izgubio, nego je važno da se zabavimo.”
  • “Naučio sam da uvijek moramo biti složni, da trebamo surađivati i da si svi trebaju pomoći.”

Program su ocijenili vrlo dobrom ocjenom (srednja ocjena je 4,10) te je 90,5 % njih odgovorilo da bi ovaj program preporučili drugim učenicima, a 85,7 % učenika bi ovaj program željeli proći i u izvornoj stvarnosti, u prirodi. Organizatori su izrazili zadovoljstvo uspješnom provedbom i interesom učenika.

Ovakvi programi pokazuju koliko su terenske aktivnosti korisne za razvoj socijalnih i praktičnih vještina te koliko je važno učenicima omogućiti učenje izvan učionice. Dokazali smo da učenici uistinu mogu puno više nego što misle da mogu. Smatramo da je program itekako potreban današnjim generacijama učenika kako bi se malo odvojili od mobitela, interneta i ekrana radi njihovog fizičkog, ali i mentalnog zdravlja. S obzirom na uspjeh programa, postoji velik interes za njegovo ponovno održavanje u budućnosti.