Zahvaljujući međunarodnim projektima učenici formiraju nove stavove prema suradnji i zajedništvu te stječu različita poznanstva. Projektnom nastavom učenici razvijaju vještine rada u skupini, uče kako zajednički riješiti problem te su motiviraniji za rad.
Rezultati marljivog rada u matičnoj školi u Popovcu te područnim školama u Branjini i Kneževu prepoznati su i ove godine od Središnje organizacije za potporu (CSO). Naime, mala baranjska škola je postala bogatija za 21 europsku oznaku kvalitete. Sedmero učitelja i školska knjižničarka prošle je godine provelo nekoliko uspješnih projekata s učenicima razredne i predmetne nastave.
Na popisu nagrađenih su:
• Ankica Ostojić (učiteljica razredne nastave) – Ljepote moje domovine
• Ivana Vrbek Mesić (učiteljica razredne nastave) – Dan jabuka, Dan ružičastih majica, Sigurnim korakom u školu
• Ana Vuksanović (učiteljica razredne nastave) – Dan jabuka, Svjetski tjedan svemira, 100. dan u školi, Uz čitanje riječi rastu
• Marijana Kuna (školska knjižničarka) – Me, Myself & I, Virtual Museum Night, Dan jabuka
• Sanja Kopunović Legetin (vjeroučiteljica) – Na putu dobrote, Me, Myself & I
• Darija Šimašek (učiteljica matematike) – Žene u znanosti
• Martina Vidak (učiteljica fizike i tehničke kulture) – Živimo zeleno, Žene u znanosti
• Goran Podunavac (učitelj informatike) – Žene u znanosti, Me, Myself & I, Živimo zeleno, Virtual Museum Night, Dan jabuka
Djelatnici škole redovito diseminiraju projektne aktivnosti i naglašavaju dobrobiti eTwinninga za učenike – roditeljima i mještanima u lokalnoj zajednici, ali i ostalim odgojno-obrazovnim djelatnicima na različitim webinarima i skupovima. Naglašavaju kako im je eTwinning omogućio povezivanje sa školama iz različitih europskih zemalja. Na taj način ostvarili su međunarodnu suradnju i razmjenjuju iskustava sa školama partnerima.
Učenici rado komuniciraju s vršnjacima iz drugih zemalja, upoznaju druge kulture i običaje te uče o svijetu izvan svoje lokalne zajednice. Suradnja s učenicima i učiteljima koji govore druge jezike potaknula je razvoj jezičnih vještina. Učenici su suočeni s potrebom za komunikacijom na stranom jeziku kako bi mogli uspješno surađivati s vršnjacima iz drugih zemalja.
Vidljivo je i poboljšanje digitalne pismenosti zahvaljujući komunikaciji u virtualnom svijetu putem ESEP-ove (European School Education Platform) platforme. Do sada su sudjelovali u brojnim videokoferencijama, komunicirali putem foruma i virtualnih učionica u kojima su radili na zajedničkim dokumentima kako bi ostvarili željene ishode projekata.
Ističu da je prednost eTwinninga što potiče interdisciplinarni pristup učenju. Učitelji u Osnovnoj školi Popovac uistinu zajedno rade na projektima koji uključuju više predmeta, a to pomaže učenicima da shvate kako se znanje može primijeniti u različitim kontekstima. Također, rad na zanimljivim projektima, interakcija s drugim učenicima i vidljivi rezultati rada potiču zainteresiranost učenika za učenje i omogućuju im da se osjećaju dio nečega većeg od svojeg razreda/škole.
Ne treba zaboraviti važnost profesionalnog razvoja učitelja. Učitelji su dosad iskoristili priliku sudjelovanja u različitim online tečajevima, radionicama i seminarima. Zahvalni su što su stekli nova znanja i vještine, upoznali nove metode poučavanja i postali bolje informirani o najnovijim trendovima u obrazovanju.
Razveseljava činjenica da iz godine u godinu raste broj eTwinnera u Osnovnoj školi Popovac. Ove nastavne godine prve korake u svijetu eTwinninga napravio je učitelj hrvatskoga jezika i povijesti Željko Predojević. O njegovim i svim ostalim projektnim aktivnostima možete saznati na ovoj poveznici: http://www.os-popovac.skole.hr/eTwinning.