Srednjoškolske godine predstavljaju ključno razdoblje u životu mladih ljudi, tijekom kojeg se oblikuju njihove osobnosti i stječu vještine koje će im biti potrebne u budućnosti. Osim tradicionalnih akademskih znanja, sve veću važnost poprimaju tzv. meke vještine, poput suradnje i komunikacije. Upravo zato su radionice usmjerene na razvijanje ovih vještina od neprocjenjivog značaja za srednjoškolce. Nikada dosta razgovora o suradnji i komunikaciji.
Na početku školske godine učenici 2. b, 3. c i 4. b razreda imali su priliku sudjelovati u pedagoškim radionicama koje se bave temama suradnje i komunikacije. Radionice je provela pedagoginja Ornela Malogorski. Iako se radi o istom scenariju i sadržaju radionica, rezultat je u svakom razredu bio drugačiji, što je očekivano s obzirom na sastav i strukturu razreda. Jedni su se vrlo brzo dogovorilo oko načina rješavanja zadanog problema, u drugima se to malo zakompliciralo. Upravo to su pokazatelji dinamike razrednog odjela i ukazuje na područja na kojima trebamo pojačano raditi. Učenici su kroz različite tehnike i metode vježbali životne vještine, rješavali probleme, učili i dobro se zabavili. Smijeha nije nedostajalo. Naglasak je bio na vještinama aktivnog slušanja, pamćenja, povezivanja, razmišljanja te vještinama timskog rada i suradnje, uvažavanja i pomaganja.
Znamo da u sve složenijem i dinamičnijem svijetu rada, poslodavci sve više traže zaposlenike koji posjeduju sposobnost učinkovite suradnje u timu, jasne i precizne komunikacije te rješavanja problema. Radionice koje se bave ovim temama omogućuju učenicima da steknu praktična znanja i vještine koje će im biti od koristi tijekom studija, ali i kasnije u profesionalnom životu.
Osim što pripremaju učenike za budućnost, radionice o suradnji i komunikaciji imaju pozitivan utjecaj na njihov osobni razvoj. Pomažu im da razviju samopouzdanje, prevladaju strah od javnog nastupa, nauče slušati druge i izraziti svoje mišljenje na konstruktivan način. Također, potiču razvoj empatije, tolerancije i sposobnosti rješavanja sukoba.
U širem kontekstu, razvijanje vještina suradnje i komunikacije doprinosi stvaranju bolje i uključive zajednice. Učenici koji su naučili kako uspješno surađivati s drugima, lakše će se integrirati u društvo i aktivno sudjelovati u rješavanju društvenih problema.
Radionice o suradnji i komunikaciji za srednjoškolce predstavljaju investiciju u njihovu budućnost. Omogućavaju im da steknu ključne vještine za uspjeh u životu, ali i da postanu bolji članovi zajednice. Stoga je važno da se ovakve i slične radionice sustavno provode bilo na satu razrednika, kroz razne projekte i izvannastavne aktivnosti, ali u redovnoj nastavi.