Virtualna stvarnost već je postala mainstream. Tehnologija je zapravo osmišljena davno, ali nije mogla zaživjeti kao što je slučaj danas. U moderno vrijeme, kada smo okruženi raznim uređajima i tehnološkim novitetima na scenu je stupila i VR tehnologija. Ovom su najviše doprinijeli današnji smartphone uređaji, te neke popularne igraće konzole. Iako je VR tehnologija u široj javnosti za sada prepoznata kao još jedan gadget za zabavu njena primjena u obrazovanju ima mnogo pozitivnih učinaka. Činjenica da su škole već počele koristiti virtualnu stvarnost u nastavi dovoljna je da shvatimo koliko se zapravo tehnologija brzo razvija. Tehnologija utječe na promjenu paradigme u području obrazovanja djece i odraslih. Otvaraju se brojne nove perspektive i mogućnosti unutar obrazovnog procesa. Razvoj tehnologije stvorio je izraz „any time – any place“, što u prijevodu znači „u svako vrijeme – na svakom mjestu“. Vođeni navedenim izrazom odlučili smo u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja povesti naše učenike na virtualna putovanja kroz vrijeme i Svemir, dočarati im daleku prošlost i daleku budućnost, putem se zabaviti i puno toga naučiti a sve to zahvaljujući Virtual Reality RK5 naočalama. Na žalost nismo vlasnici ovih naočala, ali to nas nije spriječilo da ih posudimo na tjedan dana i uključimo što veći broj učenika i nastavnika u ovo nezaboravno iskustvo virtualnih putovanja.
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih ove godine, po dvanaesti put, organizira Tjedan cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj u prvom tjednu mjeseca listopada. Radi se o nacionalnoj obrazovnoj kampanji u kojoj se svim zainteresiranima na neposredan, formalan i neformalan način, prenosi poruka o važnosti obrazovanja i učenja.
Učenje i obrazovanje treba poticati a ovakvim multimodalnim okruženjem, u kojem se učenicima na raspolaganje stavljaju tekst, animacija, grafika, zvuk i simulacija, dokazujemo da učenje osim što olakšava povezivanje teorijskih obrazaca s prijašnjim saznanjima i iskustvima te time olakšava razumijevanje i usvajanje znanja, učenje može biti i izazovno i zanimljivo.
Sadržaji koje smo ponudili učenicima bili su raznoliki, bilo je tu za svakoga po nešto, od kineziologije: What Happens Inside Your Body? (virtualno putovanje kroz ljudsko tijelo), Kids workout 1 Beginners (vođene vježbe u trajanju 15 minuta), područja kemije: Mars – The Red Planet (planet Mars i njegove zanimljivosti), Greenpeace's 360° Scotland Expedition #EndOceanPlastics (utjecaj plastike na okoliš), područja informatike: Travel The MULTIVERSE! – Minecraft 360° (putovanje diljem Svemira) ENIAC Computer History Archives Project (sve o ENIACu) i How a CPU is made (sve o procesoru) te niz drugih zanimljivih sadržaja poput Travel Around the World Without Leaving Home (putovanje po cijelom svijetu i upoznavanje zanimljivih gradova i njihovih znamenitosti), Tomba di Tutankhamon (Tutankhamonova grobnica)…Koordinaciju aktivnosti preuzeli su predmetni nastavnici Gimnazije Vukovar: Sanja Pavlović Šijanović, Kristina Kristek, Davor Šijanović i Karolina Dvojković.
S obzirom da u ovom tjednu započinje i Svjetski tjedan svemira (obilježava se svake godine od 4. do 10. listopada), a kako je tema ovogodišnjeg tjedna „Svemir ujedinjuje svijet“ dio sadržaja odabrali smo kako bismo učenicima dočarali načine na koje svemir povezuje ljude na Zemlji pri čemu komunikacijski sateliti zbližavaju ljude povezujući međusobno udaljena mjesta a globalni navigacijski satelitski sustavi pomažu nam da pronađemo svoj put na našem planetu. Neki od sadržaja koje smo pogledali TDRS Fleet of Satellites Communicating with Customers, JOURNEY ACROSS OUR UNIVERSE ali i niz drugih video isječaka koje su učenici birali prema vlastitim interesima.
Zadovoljstvo nije izostalo a ujedno je i postignut cilj kojim smo moderniziranim nastavnim procesom uspjeli približiti učenicima edukativne sadržaje i to na njima zanimljiv način te ih tako potaknuti da nastave samostalno istraživati i kontinuirano usvajati nova znanja, vještine i sposobnosti kroz cjeloživotno učenje.