Cilj ovog projekta je provesti participativne online radionice namijenjene učenicima osnovnih škola diljem Hrvatske na kojima će se kroz prizmu povijesnih i umjetničkih tema obrađivati aktivnosti vezane uz STE(A)M područje. U sklopu projektnih aktivnosti, sa školama će se provoditi besplatne radionice iz tematskih područja: zvuk (1. – 4. razred); voda-zemlja-zrak (1. – 4. razred); kriptografija (5. i 6. razred); forum teatar (7. i 8. razred). Radionice će se s djecom i nastavnim osobljem održavati online putem, gdje će djeca za sudjelovanje u radionicama morati posjedovati tablet uređaj ili uređaj s online kamerom i stabilnu internetsku vezu.
Uz radionice koje će povezivati povijest, umjetnost, znanost i stjecanje vještina korištenjem suvremene tehnologije, učenici će imati priliku razvijati i kreativnost i biti (su)kreatori u sklopu produkcije dviju predstava. Sve radionice su prilagođene uzrastu učenika. U projektne će aktivnosti bit će uključeno najmanje 500 učenika iz sedam različitih županija. Radionice će se odvijati u prvom polugodištu školske godine 2021/2022, a točni termini radionica bit će dogovoreni sa školama.
Rok za prijavu za škole je srijeda: 8. rujna 2021. godine.
U sklopu projekta, radit će se radionice u sklopu četiri ciklusa:
-
Zvuk – radionice o zvuku i prenošenju zvuka kroz različita sredstva (zrak, vakuum, drvo itd.)
-
Voda-zemlja-zrak – istraživanje kretanja, izrada modela podmornice, padobranca i sl.
-
Kriptografija – rad s različitim kriptografskim sustavima poput Jeffersonove šifre, sustava šifriranja Enigma, vojnih sustava šifriranja spartanske vojske, Enigme itd.
-
Forum teatar – učenici će zajednički kreirati predstavu koja spaja tjelesnu aktivnost i kriptografiju – na kraju će sudionici kreirati šifrirane poruke svojim tijelima.
Sve potrebne informacije u vezi sadržaja i održavanja radionica, kao i poveznicu na prijavu, možete pronaći na mrežnim stranicama Projekta.
Sam projekt “Virtualna umjetnost i kultura” nastao je kao odgovor na istovremeno međudjelovanje različitih aktualnih globalnih procesa – ponajviše ipak obilježenih pojavom pandemije virusa COVID-19. Globalna pojava pandemije, međutim, tek je ubrzala proces digitalizacije već i ranije prisutan, kako u Hrvatskoj, tako i u ostatku svijeta.
Osim toga, u toku pandemije, dijelove Republike Hrvatske pogodio je i niz potresa koji su ozbiljno narušili kvalitetu i opseg prostornih kapaciteta raznih organizacija i institucija, uzrokujući pritom i smanjenje dostupnosti neformalnih izvannastavnih sadržaja.
Navedene okolnosti učinile su rad od kuće, online sastanke i online nastavu svakodnevnim pojavama za većinu stanovnika Hrvatske. Online nastava, iako posjeduje mnoge prednosti, svakako podrazumijeva i izvjesne nedostatke u odnosu na klasično održavanje nastave licem u lice. Jedan je od tih nedostataka manjak neformalnog i izvannastavnog u procesu prenošenja znanja učenicima.
Takvi pristupi učenju imaju važnu ulogu u cjeloživotnom učenju, razvoju kompetencija i sposobnosti mladih. Zakinutost učenika za dodatne izvannastavne sadržaje u ovo osjetljivo vrijeme moglo bi utjecati na narušavanje njihovog socijalnog života i osjećaja pripadnosti, a dugoročno su moguće i negativne posljedice na psihofizičko zdravlje.
Projekt se realizira u partnerstvu udruga HERMES i FabLab, uz financijsku podršku Europskog socijalnog fonda iz Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali.