prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Virus u službi pomicanja vlastitih granica i promišljanja o okolišu

Ukoro će se napuniti dva mjeseca otkada su hrvatske škole, poput onih europskih, zatvorile vrata za svoje učenike, zbog virusa koji je neočekivano promijenio našu svakodnevicu. Bojali smo se hoćemo li moći i znati snaći se u virtualnom okruženju, imamo li dovoljno digitalnih kompetencija, kako ćemo vrednovati učenikova postignuća i sl. 

Taman sam u veljači kroz školski Erasmus+ projekt „The 5i School“ boravila u Danskoj u osnovnoj školi Nydamskolen u kojoj sam promatrala kako poučavaju učenike tamošnji učitelji i uvjerila se kako su tehnologija i različiti digitalni alati danska svakodnevica. Divila sam se učiteljima koji su ovladali svim tim alatima i aplikacijama, raspitivala se kako je kod njih uređeno usavršavanje učitelja, koje načine vrednovanja koriste i sl. Nastava je tamo dinamična, cijeni se kreativnost učenika, zadaci koji se učenicima dodjeljuju nerijetko su spoj međupredmetnih korelacija, potiče se boravak u prirodi i fizička aktivnost. 

Imala sam svega mjesec dana da stečena znanja, onako inspirirana i nadahnuta, provedem u praksi, a onda se dogodilo ono što još od Domovinskog rata nismo doživjeli.

Škole su, zbog opasnosti za zdravlje nas i naših učenika, zatvorile svoja vrata i po svemu sudeći ostat će tako do kraja ove školske godine. Trebalo je u nekoliko dana pripremiti se za online nastavu.

Svi smo mi učitelji imali puno pitanja, nedoumica, strahova od novog, digitalnog doba, pitali smo se hoćemo li moći i znati jer do sada smo koristili tehnologiju u onom omjeru koliko nam je to dozvoljavalo vrijeme i naše znanje o korištenju iste.

A onda smo, dan po dan, sve više rasli. Odjednom smo sve ono što smo u teoretskom dijelu učili kroz Loomen počeli koristiti u praksi. Naučili smo baratati novim alatima, tražili informacije na internetu, educirali se na webinarima, komunicirali s kolegama u zemlji i inozemstvu, dijelili ideje, prilagođavali svoje kurikulume, surađivali na eTwinningu… Iskoristili smo mogućnosti koje nam nude i Zoom i Loom, naučili stvarati digitalne knjige, kvizove znanja, vrednovati učenike različitim alatima, zadavati zadatke koje su oni mogli odrađivati i samim boravkom kod kuće. Mnogi učitelji do sada nisu bili svjesni koliko imaju kapaciteta za pomicanje svojih granica, no odgovornost i ljubav prema poslu kojeg obavljamo pomogao nam je u tome.

Briga za zdravlje postala je jedna od najvažnijih teme današnjice. Ali, zdravlje podrazumijeva i brigu za okoliš. Ovo vrijeme boravka u kući mi učitelji itekako znamo iskoristiti u korist  učenika – nizom aktivnosti potičemo ih na boravak u prirodi i naglašavamo utjecaj koji čovjek ima u očuvanju okoline koja nas okružuje.

I sami smo svjedoci koliko se, u ovih nekoliko mjeseci otkada je na trenutak čovjek zaustavio svoje djelovanje, zapravo napravio uslugu prirodi da se regenerira, pročisti i prodiše.

Priroda nam sada omogućuje da vidimo i primijetimo svu njezinu ljepotu i da shvatimo da umjetnička djela ne moraju biti smještena u galerijama i muzejima. Ovi likovni radovi u land-art tehnici upravo govore u prilog tome – želimo li vidjeti velika umjetnička djela koje stvara priroda, moramo samo otvoriti vrata i ući  njezine odaje. Postav se neprestano mijenja, a izložbeni salon otvoren je od 0-24 ????

Uspijemo li kod učenika usaditi ove vrijednosti, kao učitelji napravili smo puno. I učenici, baš kao i mi, trebaju neki poticaj da pomaknu svoje granice u poimanju svijeta oko sebe kao i vlastitih mogućnosti te postanu svjesni koliki utjecaj imaju na svijet koji ih okružuje.