Taman sam u veljači kroz školski Erasmus+ projekt „The 5i School“ boravila u Danskoj u osnovnoj školi Nydamskolen u kojoj sam promatrala kako poučavaju učenike tamošnji učitelji i uvjerila se kako su tehnologija i različiti digitalni alati danska svakodnevica. Divila sam se učiteljima koji su ovladali svim tim alatima i aplikacijama, raspitivala se kako je kod njih uređeno usavršavanje učitelja, koje načine vrednovanja koriste i sl. Nastava je tamo dinamična, cijeni se kreativnost učenika, zadaci koji se učenicima dodjeljuju nerijetko su spoj međupredmetnih korelacija, potiče se boravak u prirodi i fizička aktivnost.
Imala sam svega mjesec dana da stečena znanja, onako inspirirana i nadahnuta, provedem u praksi, a onda se dogodilo ono što još od Domovinskog rata nismo doživjeli.
Škole su, zbog opasnosti za zdravlje nas i naših učenika, zatvorile svoja vrata i po svemu sudeći ostat će tako do kraja ove školske godine. Trebalo je u nekoliko dana pripremiti se za online nastavu.
Svi smo mi učitelji imali puno pitanja, nedoumica, strahova od novog, digitalnog doba, pitali smo se hoćemo li moći i znati jer do sada smo koristili tehnologiju u onom omjeru koliko nam je to dozvoljavalo vrijeme i naše znanje o korištenju iste.
A onda smo, dan po dan, sve više rasli. Odjednom smo sve ono što smo u teoretskom dijelu učili kroz Loomen počeli koristiti u praksi. Naučili smo baratati novim alatima, tražili informacije na internetu, educirali se na webinarima, komunicirali s kolegama u zemlji i inozemstvu, dijelili ideje, prilagođavali svoje kurikulume, surađivali na eTwinningu… Iskoristili smo mogućnosti koje nam nude i Zoom i Loom, naučili stvarati digitalne knjige, kvizove znanja, vrednovati učenike različitim alatima, zadavati zadatke koje su oni mogli odrađivati i samim boravkom kod kuće. Mnogi učitelji do sada nisu bili svjesni koliko imaju kapaciteta za pomicanje svojih granica, no odgovornost i ljubav prema poslu kojeg obavljamo pomogao nam je u tome.
Briga za zdravlje postala je jedna od najvažnijih teme današnjice. Ali, zdravlje podrazumijeva i brigu za okoliš. Ovo vrijeme boravka u kući mi učitelji itekako znamo iskoristiti u korist učenika – nizom aktivnosti potičemo ih na boravak u prirodi i naglašavamo utjecaj koji čovjek ima u očuvanju okoline koja nas okružuje.
I sami smo svjedoci koliko se, u ovih nekoliko mjeseci otkada je na trenutak čovjek zaustavio svoje djelovanje, zapravo napravio uslugu prirodi da se regenerira, pročisti i prodiše.
Priroda nam sada omogućuje da vidimo i primijetimo svu njezinu ljepotu i da shvatimo da umjetnička djela ne moraju biti smještena u galerijama i muzejima. Ovi likovni radovi u land-art tehnici upravo govore u prilog tome – želimo li vidjeti velika umjetnička djela koje stvara priroda, moramo samo otvoriti vrata i ući njezine odaje. Postav se neprestano mijenja, a izložbeni salon otvoren je od 0-24 ????
Uspijemo li kod učenika usaditi ove vrijednosti, kao učitelji napravili smo puno. I učenici, baš kao i mi, trebaju neki poticaj da pomaknu svoje granice u poimanju svijeta oko sebe kao i vlastitih mogućnosti te postanu svjesni koliki utjecaj imaju na svijet koji ih okružuje.