Tijekom tri dana trajanja natjecanja, u periodu od 5. do 7. prosinca 2023. na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, učenici i studenti predstavljali su svoje odgovore i idejna rješenja povezana sa sektorima kreativne industrije. Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije okuplja natjecatelje svih obrazovnih razina a strukturirano je kroz natjecateljske kategorije: Kreativni sat, u sklopu kojega se natječu timovi osnovnoškolaca, Kreativni kalendar za srednjoškolce te Kreativni planet za studente.
Natjecanje je međunarodnog karaktera, a službeni jezici natjecanja su hrvatski i engleski jezik. Iako nije vezano niti uz jedan konkretan nastavni predmet, natjecanje obuhvaća sve nastavne procese prateći pedagoške i metodičke standarde. Natjecatelji predlažu idejna rješenja na odabranu temu iz područja mitologije, puta svile, glagoljice ili vodika kroz sektore kreativne industrije. Cilj je Milenijskoga natjecanja potaknuti razvoj kreativnosti, kritičkog promišljanja, digitalnih vještina, čitalačke pismenosti i inovativnosti kod djece i mladih pri izradi idejnih rješenja.
Na 5. po redu Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije, sudjelovali su i učenici vukovarske gimnazije. Tim učenika u sastavu Matej Maljak, Angelina Dora Marković i Dora Barun pod mentorstvom prof. Sanje Pavlović Šijanović upustio se u kreativni pothvat koji donosi staru legendu o baba Jagi u potpuno novom svjetlu. Koristeći tehniku stop animacije i vlastitu kreativnost, pokušali su oživjeti priču o tajanstvenoj i strašnoj baba Jagi iz slavenskog i ali hrvatskog folklora. “Legenda o baba Jagi” predstavlja videozapis nastao inspiracijom o tradicionalnom priči o baba Jagi, koja živi u kolibi s kokošjim nogama, izbjegava sunce i poznata je kao strašna baba kojom se plaše mala djeca. No, umjesto klasičnog narativa, tim se odlučio približiti ovoj legendi na inovativan i kreativan način, izradom stop animacije. Kako bi postigli efekt animacije, tim je koristio tehniku stop animacije koja je omogućila privid u kojem se objekti i likovi sami kreću. Svaki kadar pažljivo je planiran i sniman, a zatim su slijedili postupci pomicanja objekata i snimanja sljedećeg kadra kako bi se stvorila iluzija pokreta. Likovi u priči izrađeni su od plastelina, a ručnim oblikovanjem likova svakom karakteru dodijeljen je jedinstven izgled i osobnost. Kako bi priča bila potpuna, bilo je potrebno izraditi i određene rekvizite.
Tim je koristio 3D pisač za izradu rekvizita, dodajući im dodatan sloj detalja i realizma. Svaki je kadar u videozapisu ručno nacrtan i obojan kako bi pozadina i ambijent savršeno odgovarali atmosferi priče. Ova kreativna sloboda omogućila im je da prilagode svaki kadar prema svojim vizualnim željama. Svaki kadar prati i prilagođen audiozapis. Konačan rezultat ovog projekta je videozapis koji spaja tradicionalnu narodnu priču s modernim tehnikama animacije i izradom rekvizita. Videozapis predstavlja primjer kako se mladi kreativci mogu izraziti kroz inovativne medije i tradicionalne priče dokazujući da umjetnost nema granica i da se priče iz prošlosti mogu prenijeti u suvremeno doba na „moderan“ način. Izrađena stop animacija pruža uvid u priču o baba Jagi, potiče razmišljanje o važnosti očuvanja narodnih mitova i priča i trajno čuva sadržaj i vrijednost narodne legende kao neizostavne i inspirirajuće kulturne baštine.
Učenici Matej Ilišević, Iva Bajac i Lara Grlić (3. a) pod mentorstvom prof. Davora Šijanovića, nastupili su s temom glagoljice te predstavili inovativno obrazovno pomagalo – didaktičku glagoljica slagalicu namijenjenu djeci za učenje glagoljice na kreativan i interaktivan način. Pločice su izrađene s otiscima oblika slova glagoljice te se moraju ispravno upariti s odgovarajućim slovima glagoljice. Nakon što su sva slova ispravno spojena, postavljaju se na nosače označene latiničnim slovima. Ovaj pristup uvelike potiče razvoj fine motorike. Zabavan aspekt slagalice leži u mogućnosti igre između dvoje djece. Jedna osoba vidi latinična slova na nosačima, dok druga vidi glagoljicu na pločicama. Osoba koja vidi latinična slova postavlja nosače kako bi sastavila određene riječi na glagoljici, dok osoba koja vidi samo glagoljicu pokušava pogoditi što je napisano. Slagalica uključuje igračku u obliku vlaka koji vuče slova na nosačima, što privlači pažnju djece i omogućuje im učenje glagoljice kroz igru.
Natjecanje je i ove godine okupilo više stotina natjecatelja i mentora svih obrazovnih uzrasta iz Republike Hrvatske i desetak drugih zemalja koji su u pozitivnoj atmosferi predstavljali svoja inovativna i kreativna idejna rješenja.
Sudjelovanje u 5. Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije timu je donijelo brojne dobrobiti. Osim što im je pružilo priliku za izlaganje pred stručnim žirijem i kolegama, natjecanje je donijelo i nova poticajna iskustva u području kreativnosti, suradnje i rada s inovativnim tehnologijama. Međunarodni karakter natjecanja, sa stotinama sudionika iz različitih zemalja, obogatio je njihovu perspektivu, potičući ih na globalno razmišljanje te jačanje samopouzdanja i razvoj timskih vještina. Kroz svoje su sudjelovanje, učenici stekli dragocjeno iskustvo u području umjetnosti i inovacija te otvorili vrata prema širim mogućnostima u svojim budućim karijerama. Sudjelovanje na Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije predstavlja korak prema naprijed, potičući ih da nastave istraživati, učiti i rasti kao kreativci i inovatori.