prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Vizualni materijal kao poticaj za razvijanje 4C vještina

U sklopu Erasmus+ projekta “4C čarolija” učiteljica Kristina Mijandrušić Ladavac iz Osnovne škole Pazin sudjelovala je na tečaju u Lisabonu.

Tečaj naziva “Visual Arts as a Tool for Communication and Learning“ za ishod je imao razviti 4C vještine kod polaznika i to kroz korištenje vizualnog materijala. Tijekom radnog tjedna kroz aktivnosti korištenja vizualnog materijala program tečaja upućivao je polaznike kako razvijati komunikaciju, kreativnost, suradnju i kritičko promišljanje.

Prvi je dan protekao u komunikaciji (jednoj od 4C vještina – communication) – predstavljanje sudionika i njihovih škola. Utvrdili su da ih brinu slični problemi i da su školski sustavi raznoliki. Voditeljica tečaja ponudila je jednu korisnu aktivnost za samoprocjenu rada: KWL tablica (what I Know, Want to know and what I Learnt).

Drugi dan započeo je razgovorom o vizualnoj umjetnosti i vizualnim vještinama, a uslijedio je niz kreativnih aktivnosti uz vizualne poticaje. Vennov dijagram preobličen u Friennov dijagram poslužio je za upoznavanje prijatelja (“friend“ + Venn = Frienn). Na stranici Once upon a picture može se pronaći mnoštvo slika koje mogu poslužiti za stvaranje priča od pet rečenica i razvijanje pažljivog promatranja i uočavanja detalja.

Aktivnosti trećeg dana provedene su u “Museo de Lisboa” i u edukativnoj potrazi za blagom koristeći aplikaciju Goosechase. Aplikacija ima mogućnost osmišljavanja zadataka koji traže tekstualne i video odgovore i omogućuje svakom kreativnom učitelju stvaranje “out of the box“ nastavnih aktivnosti.

Četvrti dan je bio mješavina svih 4C vještina – communication, collaboration, creativity and crtitical thinking. “A meaningful charicature“ zajedničko je crtanje karikatura polaznika točno određenim redoslijedom i u suradnji svih; rezultati su bili zapanjujuće dobri, iako je učitelja LK na tečaju bilo točno 1! Uslijedilo je promišljanje memova. Memovi su sažeta i duhovita, ali važna poruka pa se prazni memovi mogu koristiti u nastavi za nadopunjavanje i oblikovanje poruka o raznim temama. Torrance test – nadocrtavanje započetog oblika što je kreativnije moguće – isprva se činio kao neizvršiv zadatak.

No, u svim navedenim aktivnostima kreativnost je našla put da izađe iz svakog polaznika na papir. A kad kreativnost u nama zapinje, postoji AI (umjetna inteligencija): Padlet aplikacija i opcija „I Can’t Draw“ ili BING AI picture generator – u kojima se može AI zadati ključne pojmove i ona će stvoriti sliku koju tražimo. Nastale slike bile su odličan materijal za kritičko promišljanje, npr. tipična Španjolka, istarski krajolik, zaposlena majka… Dan je kao zaključak imao važnost priča za svakodnevni život jer, npr., znanstveno istraživanje je pokazalo da ljubitelji Harry Pottera vjeruju da mogu pomicati stvari umom (usp. YT “How stories shape our minds”: https://www.youtube.com/watch?v=vyZMSZG2Dmk ). Ukoliko niste “a magic fan“, na stranici https://davebirss.com/storydice/ bacite virtualne kockice i stvorite vlastitu (realnu) priču od onog što vam kockice daju.

Peti dan prostor učionice postao je polica rekvizita za oblikovanje skulptura. Zadatak parova bio je stvoriti skulpturu koristeći predmete u učionici, dati joj ime te zatim pseudointelektualnim „preuveličanim“ rečenicama govoriti ostalim polaznicima o njoj kao o velikom umjetničkom djelu. Pljesak su zaslužili svi uratci jer svako je umjetničko djelo interakcija između umjetnika, promatrača i objekta te trijada osjetilnog, spoznajnog i emocionalnog doživljaja. A druga je polovica tog radnog dana protekla u slušanju glazbe i crtanju iste. Terapija.

Šestog dana prohodano je još mnogo kilometara u obilasku Lisabona. I to je okruženje za razvijanje 4C vještina jer netko će pratiti Google Maps, netko će pitati prolaznike i djelatnike određenu informaciju, netko će napraviti što kreativnije fotografije, netko će se diviti pogledu koji (ne) podsjeća na zavičaj, a netko promatrati ljude koji su se u dotičnom trenutku našli na istom mjestu. I sve je to začinjeno velikom dozom strpljenja i kreativnosti kako čim više iskoristiti trenutak, kupiti lijep suvenir i opustiti noge izmorene hodanjem i um ispunjen informacijama.

I tako je u Lisabonu, na 2000 km udaljenosti od svoje škole učiteljica Kristina dobila nekoliko novih ideja za rad, ali i potvrdu da se u školi koriste kreativni načini rada zahvaljujući mnogim kvalitetnim djelatnicima. Obrigada.