Deset učenika sedmih razreda je tijekom ožujka provelo na mobilnosti u Finskoj. Mobilnost je dio projekta akreditiranih škola iz pet zemalja, a sudjeluju škole iz Finske, Danske, Cipra i Rumunjske. Naziv projekta je „Well being“, a na svakoj mobilnosti je cilj „dobrobit“ učenika u različitim područjima. U Finskoj školi „Hämeenkylän koulu“ nedaleko od glavnog grada Helsinkija (Vantaa), tema su bile praktične vještine i tako se nenamjerno (teme mobilnosti dogovorene su prije godinu dana; op.a.) dobro uklopila u Europsku godinu vještina 2023. godine.
Već spomenuta „Hämeenkylän koulu“ zgrada je novijeg datuma pa se prilikom gradnje vodilo računa o potrebama jedne finske škole. Poznato je da finski obrazovni sustav njeguje praktične vještine te učenici broj školskih sati provode učeći kuhati, šivati, plesti, svirati glazbene instrumente, izrađivati stvari od drveta i raznih materijala i sl. I naravno da se učenicima jako svidio takav način rada i da su svakodnevno radili usporedbe između dviju škola, odnosno dva obrazovna sustava. Prema njihovim riječima, željeli bi imati slične sadržaje u svojoj nastavi pa je najava uvođenja sličnog predmeta u hrvatske škole svakako dobrodošla.
Koje praktične vještine su usvajali učenici u Finskoj? Bili su na radionici kuhanja te su pripremali poznate finske rolice s cimetom. Učiteljice su pripremile tijesto, ali sve ostalo su učenici sami odradili. Valjali tijesto, mazali maslacem, punili cimetom i ostalim sastojcima, pripremili rolice za pečenje te ih ispekli. Istovremeno su očistili radnu ploču na kojoj su radili, slagali prljavo posuđe u perilicu, servirali stol, a nakon što su ukusne rolice nestale s tanjura, pospremili su stol. I sve to tako rade finski učenici u svojoj redovitoj nastavi.
Nakon kuhanja, učenici su odradili radionicu robotike, što nije bilo ništa manje zanimljivo. Nakon učiteljevih objašnjenja, prešlo se u praktični dio i trebalo je pokrenuti malog robota. Kad se to obavi uspješno, veselju nema kraja. Još jedna radionica bila je inspirativna. Učenici su izrađivali narukvice koristeći vunu pa će istu aktivnost predstaviti u našoj školi i izrađivati iste za Sajam praktičnih vještina kojim će se 27. travnja obilježiti Dan škole.
Osim praktičnih radionica, učenici su tjedan mobilnosti proveli u aktivnostima i igrama u prirodi, razvijanju svojih kulturoloških kompetencija te su se vratili kući puni dojmova i novih iskustava. Vjerujemo da je ovo mobilnosti koju će pamtiti cijeli život.