Zagonetka je vrsta zadatka, pitanje ili izričaj koji potiče jezično-govorni razvoj djece. Vole ih svi, djeca i odrasli. Postavljaju se vještim skrivanjem pravog značenja kroz igru riječi i često imaju dvosmisleno značenje. Stoga na takve vrste pitalica odgovore pronalazimo razmišljanjem i zaključivanjem. Da bismo došli do rješenja zagonetki moramo napregnuti moždane vijuge, čitati između redaka, promotriti pitanje iz svakog kuta i na kraju pronaći odgovor koji se uklapa u cjelokupni, često zavaravajući opis. Nije uvijek jednostavno i rješenja nisu uvijek očita kako se čini na prvu. Ponekad treba duže razmišljati, pogotovo ako zagonetke nisu jednostavne i ako nas potiču da stvari gledamo iz drugačije perspektive.
Zagonetke često koristimo u nastavi jer potiču kreativnost, traže mudrost, bude znatiželju, a pružaju veliku zabavu i dječju radost. Najčešće se koriste prije usvajanja određenog nastavnog gradiva kako bi potaknuli učenike na pokretanje umnih sposobnosti i samostalno otkrivanje rješenja. Na taj se način osim razvoja govora i bogaćenje rječnika razvija pamćenje, promišljanje, moć zapažanja, strpljenje i koncentracija.
Povodom Dana zagonetki koji se obilježava 29. siječnja učenici 3. razreda OŠ Bakar vrijeme su posvetili različitim vrstama zagonetki. Rješavali su slagalice, pitalice, križaljke, rebuse i logičke zagonetke kojima su kroz timski rad i suradnju promicali kritičko mišljenje i vještine rješavanja problema na zabavan način. Okušali su se i u samostalnom slaganju i pisanju tematskih zagonetki. Bilo je zabavno i napeto jer su u govornim igrama svi željeli biti pobjednički tim.
Zagonetke su omiljena razbibriga ljudi diljem svijeta i jedan od zabavnih načina za igru i izoštravanje svog uma. Posebno ih vole rješavati kreativni učenici i logičari koji vrlo brzo mogu pronaći odgonetku i svojim brzim odgovorima zadiviti sve oko sebe.