prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Vršnjačko nasilje/ vršnjačka ljubaznost

Učenici 2. e razreda, pod mentorstvom razrednice Sanje Zrilić iz Ekonomske škole Vukovar, uključili su se ove godine u međunarodni projekt pod nazivom “Vršnjačko nasilje/vršnjačka ljubaznost”. Ovaj projekt uključuje suradnju učenika iz Turske, Gruzije, Italije i Hrvatske.

Učenici su tijekom trajanja projekta razvijali svijest o vršnjačkom nasilju i ljubaznosti. Pomoću edukativnih materijala i interaktivnih aktivnosti imali su priliku razumjeti pozitivna i negativna ponašanja u odnosima s vršnjacima. Tijekom projekta su učili o zdravim prehrambenim navikama te utjecaju hrane i pića na ljudsko ponašanje i te su pokušali razumjeti emocionalne učinke boja.

Nakon online sastanka za članove projektnog tima, provedeno je međunarodno istraživanje kojim su utvrdili trenutna iskustva učenika s vršnjačkom ljubaznošću i vršnjačkim zlostavljanjem. Uslijedio je izbor loga projekta nakon prijedloga učenika a zatim i webinar za učenike i nastavnike uključene u projekt. Webinar je održala Dr. Bahar Eriş, akademkinja i spisateljica koja se usredotočuje na obrazovanje nadarenosti i talenata kod djece. Na webinaru se dosta spominjalo da ako želimo da se djeca dobro odnose prema svojim vršnjacima, majke, očevi i mi učitelji trebamo biti uzor. Naša stručnjakinja je naglasila da mi odrasli ne zaboravimo da smo djeci ogledalo. Vrlo efektne bile su riječi ove stručnjakinje: „Dječje oči bolji su učenici od njihovih ušiju“.

Slijedeća aktivnost u projektu, bila je utvrditi učinke hrane i pića na ljutnju i nasilje. Hrana i piće imaju značajnu ulogu u oblikovanju ljudskog ponašanja, utječu na raspoloženje, kogniciju te cjelokupno mentalno i tjelesno zdravlje. Učenici su timski izrađivali prezentacije u kojima su prikazivali utjecaj pojedinih skupina namirnica na ljudsko ponašanje. Predstavnici timova prezentirali su učinjeno. Tijekom aktivnosti pod nazivom Emocionalni grafikon identificirali učinak boja na nasilje, ljutnju i harmoniju. Učenici su na papirićima različitih boja zapisivali emocije koje izaziva odgovarajuća boja. Bio je tu spektar jačih, ekspresivnijih boja, ali i blažih, delikatnijih boja. Emocije su bile različite.

Uslijedila je aktivnost: Izrada stabla dobrote. Aktivnost je započela pronalaskom odgovarajuće grane koja će poslužiti kao stablo. Od stare kartonske kutije, koju su obložili u jutenu vreću, učenici su izradili deblo. Sakupljene grane stavljali su u kutiju. Izrezivali su listove od kolaž papira. Zadatak je bio da na papiriće napišu poruke dobrih želja za svog prijatelja. Posljednji korak bio je postavljanje lišća na grane stabla, a učenici su stablo nazvali “Drvo dobrote”.

Posljednja aktivnost bio je „Zid ljubaznosti“ koji je uključivao izradu plakata u Canvi. Nastavnici uključeni u projekt, sudjelovali su na Webinaru Europske komisije o višedimenzionalnim pitanjima prevencije školskog nasilja. Paul Downes procijenio je zlostavljanje u školama na višestruk način. Ponudio je rješenja za uzroke zlostavljanja, što učitelji mogu učiniti u slučaju zlostavljanja i rješenja za sprječavanje zlostavljanja. Ova postignuća, kroz projekt će doprinijeti poboljšanju odnosa među vršnjacima, razvijanju emocionalne inteligencije, poboljšanju komunikacijskih vještina i sposobnosti znanstvenog mišljenja.