Učenici i djelatnici OŠ Bedekovčina ostvarili mobilnost u Marvejolsu, Francuska
Mobilnost je obuhvaćala job shadowing za učitelje te obrazovne i interkulturalne aktivnosti za učenike, s ciljem promicanja uključivog obrazovanja, međukulturnog dijaloga i razmjene dobrih praksi, a u sklopu KA210 projekta ETHICS i 2. godine Erasmus akreditacije
Najvažnije aktivnosti mobilnosti:
Uvodne i međukulturne radionice
Kroz igre upoznavanja, zadatke u međunarodnim timovima i usporedbu do sada provedenih aktivnosti, učenici su razvijali vještine međusobne komunikacije i bolje upoznali vršnjake iz Colegue Notre dame Mareyols. Aktivnosti su bile osmišljene tako da potiču suradnju i unapređuju komunikaciju na engleskom jeziku. Također su učenici predstavili svoje radove i pokazali izvrsne prezentacijske vještine i poznavanje engleskog jezika.
Film Invictus i europske vrijednosti
Učenici su zajedno gledali film Invictus, a potom u međunarodnim grupama izrađivali plakate koji prikazuju vrijednosti predstavljene u filmu, poput upornosti, jednakosti i zajedništva. Na taj su način razvijali timski rad i kreativno izražavanje na engleskom jeziku.
Digitalno upoznavanje grada Marvejolsa
Korištenjem aplikacije Baludik, učenici su istraživali povijesne znamenitosti Marvejolsa kroz digitalne zadatke i zagonetke, čime su razvijali digitalne kompetencije, poznavanje lokalne kulture i suradničke vještine.
Sudjelovanje u nastavi i izvannastavnim aktivnostima
Učenici su imali priliku sudjelovati u nastavi engleskog jezika, matematike, francuskog jezika, glazbene i likovne kulture te španjolskog jezika, a okušali su se i u izbornim aktivnostima poput rukometa i dramske radionice. Također su boravkom u školi domaćina upoznali njezin svakodnevni rad i organizaciju. Francuski su učitelji velik dio nastave održavali na engleskom jeziku te su naši učenici imali priliku aktivno sudjelovati u svim aktivnostima. Tako su na satu glazbenog jezika s francuskim učenicima učili novu pjesmu. Kada je učitelj čuo njihovo pjevanje zamolio ih je da na velikom odmoru pjevaju za cijelu školu. Pljesak na kraju pokazao je da su naše učenice i Luka to izveli maestralno.
Inkluzivne sportske aktivnosti s djecom s teškoćama u razvoju
Posebno važno iskustava bila je zajednička sportska aktivnost s djecom iz centra CEM de Montrodat, koja uključuje i djecu s posebnim potrebama. Učenici su sudjelovali u sportskim igrama koje paraolimpijci koriste u pripremama za Paraolimpijske igre te proveli cijelo poslijepodne u druženju i timskom radu s članovima udruge koja okuplja osobe s teškoćama u razvoju. Aktivnosti su bile organizirane u dva dijela-ujutro smo radili vježbu: “u tuđim cipelama” ,a popodne aktivnosti s članovima udruge. Ova su iskustva snažno utjecala na njihovu svijest o važnosti inkluzije i prihvaćanja različitosti.
Kulturni izleti i istraživanja
Sudionici mobilnosti posjetili su Gevaudan Wolf Park, gdje su učili o biologiji vukova i kulturnom nasljeđu regije, uključujući poznatu legendu o Zvijeri iz Gevaudana. Također su razgledali povijesni grad Mende zajedno s učenicima uključenima u Erasmus+ projekt “Ethics”.
Program za nastavnike:
Učitelji su sudjelovali u programu stručnog usavršavanja kroz job shadowing, gdje su promatrali i analizirali način na koji se znanstvena metoda primjenjuje u francuskim učionicama, ne samo u prirodoslovnim, već i u jezicima i društveno-humanističkim predmetima. Kroz opažanja nastave, razgovore s učiteljima i uključivanje u aktivnosti, istraživali su strategije poticanja analitičkog mišljenja i istraživačkog učenja kod učenika.
Osim toga, učitelji su uspoređivali hrvatski i francuski kurikulum iz biologije te sudjelovali u terenskoj znanstvenoj radionici usmjerenoj na procjenu biološke kvalitete vode kroz analizu riječnih beskralježnjaka. Također su sudjelovali u opcionalnim znanstvenim radionicama s manjim skupinama učenika, istražujući kako se znanost može poučavati izvan učionice.
Poseban fokus bio je i na integraciji kulturne raznolikosti u nastavni proces. Promatrajući svakodnevnu nastavu i surađujući s kolegama i učenicima, sudionici su imali priliku upoznati inkluzivne pedagoške pristupe i načine njihove primjene u francuskom obrazovnom sustavu, te istražiti mogućnosti prilagodbe i primjene sličnih strategija u hrvatskom kontekstu.
ZAKLJUČAK
Ova mobilnost bila je prilika za osobni i profesionalni rast svih sudionika. Učili smo jedni od drugih, proširili svoje vidike, sklopili nova prijateljstva i stekli nova znanja – kako akademska, tako i životna.
Također smo naučili i nekoliko važnih riječi na francuskom jeziku koje su obilježile naše zajedničko iskustvo:
- Amitié – Prijateljstvo
- Respect – Poštovanje
- Coopération – Suradnja
- Reconnaissance – Zahvalnost
S tim vrijednostima nastavljamo svoj Erasmus+ put dalje, bogatiji za još jedno nezaboravno iskustvo.
Za više informacija i fotografija posjetite:
👉 https://www.facebook.com/apelcollegenotredamemarvejols/