Na poticaj Erasmus+ projekta “Mali novinari danas, odgovorni digitalni građani sutra” i uz potporu portala medijskapismenost.hr u srijedu, 24. veljače 2021. godine, održan je online okrugli stol “Medijske navike učenika osnovnih škola, a što je s digitalnim časopisima za djecu?”. Na okruglom stolu raspravljalo se medijskim navikama učenika osnovnih škola, kako se i gdje informiraju i postoji li potreba da se na nacionalnoj razini razvije neka platforma koja bi funkcionirala kao digitalno glasilo za djecu i mlade.
Na okruglom stolu sudjelovali su: doc. dr. sc. Lana Ciboci iz DKMK (Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu), dr. sc. Srećko Listeš (AZOO), Igor Weidlich – glavni urednik studentskog časopisa Global (vanjski suradnik Fakulteta političkih znanosti;), Maja Flego (savjetnica pravobraniteljice za djecu), Dražen Hoffmann (koordinator obrazovnih programa udruge GONG), Marin Ilej (voditelj Odjela komunikacija Ureda UNICEF-a za Hrvatsku), Sandra Maričić (urednica emisije o medijskoj pismenosti “Pet za pet” Prvog programa Hrvatskog radija), Patricia Čretni (članica Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu), Stela Tonner (članica Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu), Niko Radujković (član Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu), Petra Kušec (članica novinarske skupine OŠ Sveti Petar Orehovec) i Stojanka Lesički (koordinatorica projekta “Mali novinari danas, odgovorni digitalni građani sutra” iz OŠ Sveti Petar Orehovec). Sudionici su se suglasili s idejom da bi pokretanje digitalnog časopisa/platforme bilo vrijedna inicijativa u koju bi bilo važno uključiti i same učenike. U cilju upozoravanja stručne javnosti o problemu nedostatka digitalnih medija namijenjenih učenicima osnovnih škola, organizatori okruglog stola pripremili su zaključke kako bi ih uputili svima za koje vjeruju da mogu pridonijeti ostvarivanju inicijative. Ovdje je dostupna i video snimka okruglog stola. Za ostvarivanje dječjih prava na participaciju, prema UN-ovoj Konvenciji o pravima djeteta, ključne sastavnice su informiranost djece, pravo na slobodu izražavanja i slobodu mišljenja. U tom cilju bilo bi iznimno važno da postoji digitalni medij na nacionalnoj razini s multimedijalnim sadržajima kreiranim u formama primjerenim dobi djece. Takav bi medij djeci bio vidljiviji od tiskanih medija i u skladu sa suvremenim trendovima informacijsko komunikacijske tehnologije. Trebao bi biti neka vrsta središnje točke koja će djeci pomagati da pronađu vrijedne i korisne informacije, između ostalog i one vezane uz medijsku pismenost i demokratsko građanstvo, kao i životno važne informacije koje pomažu djeci i mladima da bolje razumiju sebe, komunikaciju s drugima i probleme s kojima se susreću u odrastanju. Sudionici okruglog stola smatraju da bi takav medij djeci trebao posredovati sadržaje lišene prikrivenog oglašavanja i lažnih vijesti, s kakvima se često sreću na društvenim mrežama koje su posljednjih godina njihov najvažniji izvor informacija.
Svi sudionici okruglog stola složili su se i da bi pomoću takvog medija trebali postati dostupni i reprezentativni sadržaji dječjih školskih novina, koje stvaraju učenici osnovnih škola u okviru školskih novinarskih družina. Na taj bi se način čuo glas djece i djeca autori bili bi dodatno motivirani za stvaranje medijskih sadržajaju da bi trebao imati osigurane izvore financiranja, odnosno potporu države, kako bi se izbjegla njegova komercijalizacija.