Tečaj “Time to Become a 21st Century Teacher & New Teaching Methodologies to Motivate Creativity and Innovation in the Classroom“ održavao se od 21. do 27. listopada 2018. godine u Istanbulu. Osim učiteljice iz Slatina, natečaju su bile još i učiteljice iz Poljske.
Prvi dan je započeo predstavljanjem svih sudionica i uvodnim predavanjem o značenju pojma Information and Communications Technology (ICT). Uslijedila je rasprava i podjela iskustava. Voditeljica tečaja, Aysel Tekke, je sve sudionike povela i u obilazak Istanbula koji je počeo u jezgri modernog europskog dijela, Trga Taksim i u Istiklal ulici poznatoj po knjižarama, umjetničkim galerijama, restoranima i tradicionalnih slastica poput baklave i kadifa. Sudionice su u Istikal ulici vidjele i jednu od najboljih obrazovnih institucija, osnovanu u vrijeme Otomanskog carstva, Palata carska školu, danas poznatu kao Galatasaray Lises.
Ostatak seminara je protekao u intezivnom radu na radionicama i sudjelovanju na predavanjima. Učilo se o tehnikama predavanja, kako koristiti nove metode i pratiti nastavne trendove prilagođenije potrebama novih generacija učenika. Također se učilo kako koristiti razne alate u nastavi koje unaprijeđuju nastavu i sigurno potiču učenikovu motivaciju.
Svi su programi primjenjivi u svim predmetima – kako za razrednu, tako i za predmetnu nastavu. Važno je da djeci ti programi budu zanimljivi jer će lakše učiti. Izdvajamo sljedeće programe:
- Auto Collage je program koji omogućava da digitalne slike različitih formata pretvaramao u prekrasne kompozicije i elegantne umjetničke tvorevine
- Prezi je program za izradu prezentacija, nešto poput Microsoft PowerPoint-a
- Informacije možemo orgnizirati izradom umnih mapa u digitalnim alatima Popplet i Mindmeister što je jednostavno i zanimljivo. Jedan od načina na koji se potiče učenikova kreativnost u razredu zasigurno jest individualna ili grupna izrada umnih mapa.
- Kahoot!, Quizizz i Plickers su interaktivni digitalni alati namijenjeni za izradu kvizova, diskusija i upitnika
- Učenje i podučavanje će svakako biti zanimljivije uz korištenje alata poput: Quizlet, Mentimeter i Cram
- Učiteljica Josipa Parčina je naučila kako jednostavno, uz pomoć programa Proshow, od galerije fotografija napraviti multimedijalni slideshow s dodatkom glazbene podloge.
Svi navedeni programi omogućuju novi način uključivanja učenika u tijek podučavanja, bržu povratnu informaciju i smanjuju otpor prema tradicionalnoj nastavi. Lakše se usvaja i ponavlja gradivo korištenjem digitalnih materijala. Svaki alat se može koristiti u raznim fazama sata – kao podsjetnik za prethodno odrađenu temu, kao motivacija i ponavljanje, a ujedno i kao vrednovanje.
Cijeli tečaj se odvijao na engleskom jeziku što je doprinijelo poboljšanju osobnih komunikacijskih vještina učiteljice Josipe Parčine.
Tijekom boravka u Istanbulu, učiteljica je imala priliku posjetiti i srednju strukovnu školu za djevojčice. Škola započinje s radom u 8:20 sati i traje do 15:30 sati. Udomljene učenice ili učenice slabijeg imovinskog stanja imaju besplatan obrok u školi. Sve učionice u Turskoj su opremljene interaktivnim (pametnim) pločama, a tijekom godine se moraju održati minimalno četiri roditeljska sastanka. Učenici i roditelji su pod manjim svakodnevnim pritiskom što odjenuti jer su u školama obvezne školske uniforme.
Na kraju završenog tečaja sve sudionice su dobili certifikat o završenom tečaju, a vratili su se u svoje domovine pune dojmova i želje da odmah unaprijede svoju nastavu.