Projekt je pokrenut kao odgovor na sveprisutne izazove s kojima se učenici suočavaju, uključujući poteškoće s mentalnim zdravljem, stresom i krizama uzrokovanim visokim očekivanjima, pandemijskim uvjetima kao i društvenim izazovima poput migracija. Praćenjem učeničke populacije, primijećen je porast broja učenika koji se bore s anksioznošću, depresijom, poremećajima prehrane i drugim ozbiljnim zdravstvenim problemima.
Nacionalno istraživanje Instituta za društvena istraživanja također je pokazalo da su učenici II. gimnazije negativnije doživjeli utjecaj pandemije u usporedbi s nacionalnim prosjekom, što je dodatno pogoršalo problem te potaknuo nastavnice II.gimnazije na aktivno traženje rješenja.
Svjesni negativnih trendova i potrebe za promjenom, II. gimnazija odlučila je angažirati se na Erasmus+ projektu kako bi pronašla rješenja i poboljšala mentalno zdravlje i obrazovni proces.
Projekt je uključivao sudjelovanje trinaest nastavnika i nenastavnog osoblja u devet strukturiranih tečajeva diljem Europe. Tematske oblasti uključivale su emocionalnu inteligenciju, zelene politike, upravljanje stresom, prevenciju nasilja, mindfulness, interkulturalni pristup u podučavanju, inkluziju deprivirajućih skupina te tehnike yoge i meditacije.
Nakon završetka tečajeva, stečena znanja primijenjena su u školskoj sredini kroz različite radionice i aktivnosti. Nastavnici su održali niz radionica u školi, a svoja saznanja proširili su i na širu zajednicu, uključujući edukacijske centre, knjižnice i druge obrazovne institucije. Radionice su bile dobro prihvaćene, s naglaskom na pozitivne promjene u obrazovnom procesu i razvoj vještina koje pomažu učenicima, ali i nastavnicima da se bolje nose sa svakodnevnim stresom i kontinuiranim izazovima.
Godina dana trajanja projekta “Dobre vještine za dobrobit Druge” omogućila je II. gimnaziji da značajno unaprijedi pristup obrazovanju i mentalnom zdravlju. Projekt je rezultirao ne samo u usvajanju novih metoda i tehnika, već i u jačanju suradnje unutar škole i s vanjskim partnerima. Nastavnici i učenici sada su bolje opremljeni za suočavanje s izazovima i stvaranje pozitivnog školskog okruženja, čime je projekt ostavio dubok i trajan utjecaj na obrazovni proces i cjelokupnu školsku zajednicu.
Sve detaljnije informacije o strukturiranim tečajevima, diseminacijskim, implementacijskim i projektnim aktivnostima koje su proizašle iz ovog Erasmus Ka1 plus projekta moguće je pronaći na mrežnim stranicama II.gimnazije, Zagreb i na Instagram profilu.
Erasmus+ Obogaćuje živote, širi vidike
Članak izradile: Vesna Kezele prof., Irena Ihas Jurić prof. i Ivana Plazonić. prof.