Školi je tijekom ove godine odobren projekt kratkoročne mobilnosti pojedinaca u vrijednosti od 76.122 EUR koji je planiran za dvije mobilnosti učenika, u Njemačku i Španjolsku.
Prva planirana mobilnost uspješno je završila, a u njoj je sudjelovalo 12 učenika zanimanja kuhar i veterinarski tehničar u razdoblju od 3. do 17. studenog 2024. godine. Nakon provedene mobilnosti učenici su diseminirali projekt u holu škole izradivši prigodan pano. Učenici su na svoje školske e-mailove dobili poveznicu za evaluaciju projekta od strane Europske komisije koju su uspješno riješili desetak dana nakon povratka s mobilnosti. Nastavnici u pratnji su se angažirali oko diseminacije projekta na službenim mrežnim stranicama škole i na školskim društvenim mrežama kako bi se šira javnost informirala o brojnim aktivnostima tijekom mobilnosti.
Kako bi se osigurala transparentnost i pravednost u odabiru učenika te kako bi se pružile jednake mogućnosti učenicima s manje mogućnosti, proveden je natječajni postupak za sve zainteresirane učenike. Učenici koji su ostvarili najviše bodova te koji su redovito sudjelovali u stručnim, jezičnim i kulturološkim pripremama, imali su priliku sudjelovati na inozemnoj stručnoj praksi u trajanju od 10 radnih dana. Učenici koji se obrazuju za zanimanje kuhar, svoju stručnu praksu su odradili u jednom od restorana u gradu Leipzigu, a učenici koji se obrazuju za zanimanje veterinarski tehničar svoju su praksu odradili na farmi konja u blizini Leipziga.
U vrijeme vikenda, njemački partner, organizirao je za učenike brojne kulturološke aktivnosti, poput obilaska prelijepog grada Leipziga uz stručnog vodiča, posjet zoološkom vrtu i ostalim znamenitostima grada. U slobodno vrijeme učenici su rado sudjelovali u sportskim aktivnostima, kao što su nogomet, stolni tenis, bilijar i pikado u kojima su odmjerili svoje sportske vještine s učenicima iz Poljske, Bugarske, Italije i Srbije. Dio svojeg slobodnog vremena učenici su proveli u druženju s kolegama iz škole, ali i drugih zemalja.
Druženje i odlasci u poznate gradske kafiće, obogatili su slobodno vrijeme učenika. Neizostavna slobodna aktivnost učenika, bio je posjet brojnim trgovačkim centrima u kojima su učenici pronašli sitnice kao podsjetnik na ovo nezaboravno iskustvo. Zadnji dan mobilnosti, bio je predviđen za dodjelu certifikata od strane inozemnog partnera. Po povratku s mobilnosti učenicima je u školi uručen dokument europass mobilnost u kojemu su evidentirana sva znanja i vještine usvojene tijekom razdoblja mobilnosti u inozemstvu.
Ovakvi Erasmus+ projekti pružaju mnogobrojne koristi i pozitivna iskustva učenicima, sudionicima mobilnosti, kako za buduće školovanje, tako i za buduće tržište rada. Osim stjecanja novih stručnih znanja i vještina, učenici su unaprijedili svoje jezične i komunikacijske vještine. Boravak u inozemstvu u potpuno novom životnom i radnom okruženju omogućava povećanje samopouzdanja i neovisnosti te povezivanje s poslodavcima ili stručnjacima u odrađenom području. Erasmus+ projekti omogućavaju učenicima međunarodno iskustvo i kulturnu razmjenu što pridonosi razvoju interkulturalnih vještina te osnaživanje suradnje među mladima iz drugih zemalja. Sve navedeno pomaže mladima da postanu odgovorniji, sposobniji i u konačnici zreliji, kako bi se mogli nositi s budućim životnim i radnim izazovima.
Koautor: Tamara Lapac