prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Završne aktivnosti eTwwinning projekta “Živimo zelenije i održivije”

Kraj je nastavne 2023./2024. godine pa su tako i u tijeku završne aktivnosti projekta “Živimo zelenije i održivije” koji je na međunarodnoj eTwinning sceni aktualan drugu godinu za redom. Ovaj projekt autorski je projekt učiteljice Marine Arambašić koji je nastao u suradnji s projektnim partnericama Ivanom Rendulić iz OŠ Lipovac (RH) i Biljanom Popović iz OŠ “Knez Sima Marković” Barajevo (RS).

Projekt je osmišljen s ciljem poticanja volonterskog, društvenog, praktičnog i kreativno stvaralačkog rada te aktivne participacije djece u ekološkim aktivnostima škole, lokalne zajednice i šire. Sve provedene projektne aktivnosti bile su usmjerene na održiviji način života i primjenu ekoloških načela. Trenutno su projektni partneri i sudionici projekta u fazi prijava projekta za oznaku kvalitete na eTwinning platformi, a ujedno pišu i izvješća za Udrugu hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono koja je pokrovitelj ovog projekta.

Projektne aktivnosti pružaju učenicima spoznaje o potrebama suvremenog doba na globalnoj i lokalnoj razini kao i spoznaje o raznolikosti prirode, nužnosti održivog upravljanja prirodnim i ljudskim potencijalima, osobnim i zajedničkim pravima, ali i odgovornostima. Aktivnosti potiču učenike uključene u projekt na praktičnost, poduzetnost, inovativnost, kritičko promišljanje, sposobnost prilagodbe promjenama, sposobnost rješavanja problema i aktivno participiranje u lokalnoj zajednici. Projektne aktivnosti uvrštene su u kurikulume škola, a provodile od kolovoza 2023. Sam kraj i zatvaranje projekta je u kolovozu 2024. godine.

Zadatci na kojima su učenici radili ostvareni su na obveznim i izbornim predmetima, satu razrednika, integriranoj nastavi, izvanučioničkoj nastavi, terenskoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima te kroz povezanost s ostalim međupredmetnim temama i područjima kurikuluma.

U projekt je aktivno bilo uključeno 30 partnera iz dvije europske zamlje koji su svakog mjeseca surađivali na zadnim temama te kroz projekt, osim zajedničkih suradničkih tema, samostalno provodili i predložene izazove. Kroz predložene izazove učenici su naučili nove sadržaje o određenim temama, skretala se pažnja na ugrožene vrste, značaj šuma i voda, energetsku učinkovitost, reciklažu, odgovorno ponašanje prema životnoj sredini, podizala se ekološka svijest. Kroz projekt uključili smo se i u nekoliko nacionalnih kampanja poput Rezolucija Zemlja, Zasadi stablo ne budi panj, Volim šume i 5. Kreativni Art(d)eko natječaj. 

Autorski tim vjeruje da su ekološke odluke svakog pojedinca važne i da male pojedinačne akcije pripremaju djecu za doživotne navike. Donošenje odluka podrazumijeva i odgovornost za njihovo provođenje, tj. poduzimanje konkretne akcije te je projekt i vođen u tom smijeru. Projekt Živimo zelenije i održivije će se nastaviti i u idućoj godini suradnjom partnera u razvijanju ljubavi prema životinjama, briga o njima, poboljšanju odnosa prema životinjskim vrstama širom svijeta i pružanje podrške pojedincima, grupama i organizacijama koje brinu o životinjama i osposobljavanje učenika da istraživačkim radom odaberu relevantne izvore podataka iz kojih će upoznati svijet oko sebe.