prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Završnica projekta “Dogodovštine jedne stonoge”

U Godišnjem planu i programu rada škole za škol. god. 2022/23., a i u Kurikulumu, planiran je projekt poticanja čitanja i pisanja “Dogodovštine jedne stonoge” u Osnovnoj školi “Ljudevit Gaj” u Krapini.

Projekt su osmislili stručni suradnici: pedagog Marko Koprivnjak, defektologinja Aleksandra Podsečki i knjižničarka Suzana Pracaić u suradnji s učiteljicama Vesnom Presečki, Gordanom Nežmahen, Brankom Leljak, Marijom Arbanas Kralj i Šteficom Tepuš. U projektu su sudjelovali učenici 4. a, 4. b, 4. c, 4. L i 4. Š.

Projekt je trajao od siječnja do svibnja. Rezultat projekta su digitalne fotoknjige te pisani dnevnici stonoge Jože (4. a), Crvencipelice (4. b), Bere (4. c), Đurđe (4. L) i Tonča (4. Š)

Digitalne fotoknjige:

To je završna aktivnost eTwinning projekta “Uz čitanje riječi rastu 3”, autorica Ljiljane Marinjak, Marije Bulut Lukačević i Snežane Stević koje već treću godinu provode projekt na međunarodnoj razini. I škola se pridružila ove godine tom projektu u cilju razvijanja čitalačke pismenosti, kulture čitanja i ljubavi prema knjizi i čitanju.

Projekt “Uz čitanje riječi rastu 3” je sadržavao aktivnosti kojima se nastojalo približiti djeci čitanje knjiga te time izgrađivati kulturu čitanja, razvijati čitalačku vještinu učenika i njihovo kritičko mišljenje. Sudjelovanje su najavili.

Čitanje je temelj svega oko nas. Razvoj čitalačke pismenosti je osnov rada knjižničara. Kroz naviku čitanja i promišljanja različitih vrsta književnih djela želi se utjecati na cjeloživotno obrazovanje učenika, poticati radost čitanja, uvoditi u čitanje, razvijati vještinu čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, pobuditi interes učenika za samostalno posuđivanje i čitanje knjiga i time utjecati na izgrađivanje svestrane stvaralačke osobe razvijenih sposobnosti čitanja, izražavanja, doživljavanja i vrednovanja književnih djela te razvijati kulturu provođenja slobodnog vremena.

Sve aktivnosti i sadržaji projekta ostvareni su u korelaciji i integraciji s različitim predmetima (hrvatski jezik, priroda i društvo, likovna kultura, povijest, geografija…) u suradnji s učiteljima i stručnim suradnicima na nastavi ili u sklopu projekata. Bez timskog, suradničkog rada, ne bi bilo takvog bogatstva. Učenici su prije svega čitali, bilo određene tekstove ili po slobodnom izboru. Na temelju pročitanog izrađivali su plakate, prezentacije, igrali i stvarali kvizove, pisali sastavke, dnevnike, pjesmice, akrostihove, izrađivali straničnike, čestitke, likovne uratke… Obilježeni su: Europska godina mladih, Međunarodni mjesec školskih knjižnica, Mjesec hrvatske knjige, Konvencija o pravima djeteta, Svjetski dan čitanja naglas, Svjetski dan hrvatske knjige i autorskih prava, Noć knjige, Dan škole, Dani medijske pismenosti… Da bi ih dodatno potaknuli na čitanje, organizirani su i književni susreti i susreti s umjetnicima, publicistima…

Na početku projekta, održani su sati motivacije u svakom razrednom odjelu. Učenicima je prikazana prezentacija kako bi se upoznali s projektom i što se od njih očekuje. Prezentaciju možete pročitati na POVEZNICI.

Izdvajaju:

Po uzoru na neke projekte poticanja čitanja, da bi potaknuli motivaciju za čitanje i približili knjigu učenicima, osmislili su sadržaj ruksaka koji je svaki dan putovao u drugi dom. Stonoga je ručni rad stručnih suradnika: pedagoga, defektologinje i knjižničarke. Izrađeno je 5 stonoga, za svaki razred jedna. Ruksak je sadržavao stonogu, zbirku pjesama Ljubav za početnike, bilježnicu-dnevnik, popis učenika s tablicom. Učenici su imali zadatak odabrati i pročitati pjesmicu iz knjige “Ljubav za početnike” Zvonimira Baloga, budući da su pjesme Zvonimira Baloga obvezna lektira za 4. razred.

Pjesmicu su trebali čitati naglas stonozi i svojim ukućanima. Nakon proživljenog dana, stonoga (učenik) je pisao rukom dnevnik o provedenom vremenu. Također su se i fotografirali sa stonogom. Zapis se drugi dan čitao naglas pred cijelim razredom. Ruksak se predao sljedećem učeniku. I tako svi redom. U projekt su bili uključeni svi učenici 4. razreda – 5 razredna odjela, nastalo je 5 različitih dnevnika pisanih krasopisom.

Na kraju projekta slijedila je evaluacija u Google Formsu. Zahvaljuju učiteljicama informatike Mariji Poslon i Ivani Bračević na pomoći i sudjelovanju u završnici projekta.

Odgovori:

Ocjenom odličan projekt je ocijenilo 65 učenika (85,5 %), ocjenom vrlo dobar 10 učenika (13,2 %), a 1 učenik je projekt ocijenio ocjenom nedovoljan (1,3 %). Velikoj većini učenika (71,1 %), projekt je pomogao da čitaju bolje i lakše. Sve odgovore na evaluacijski upitnik možete pročitati u dokumentu: EVALUACIJA. Ono što je posebno u projetkima, što nakon završenog projekta, učenici imaju ideju i želju za radom u novim projektima. Pročitajte njihove prijedloge: Ideje o novom projektu.