Dokaz tome su brojni softverski uradci učenika osnovnih i srednjih škola koji se mogu vidjeti na županijskih i državnim natjecanjima iz informatike. Učenici često vole kroz programiranje stvoriti igrice kojima će zadiviti svoje vršnjake. Osim igrica mogu se tu naći i programi stvoreni kako bi pomogli djeci i odraslima da na zabavan način uče ili stječu nove vještine.
Jedan od takvih programa je i program „Životinje goranskih šuma“, autora: Leona Malnara i Alana Šimića, nekadašnjih učenika OŠ „Petar Zrinski“ Čabar, a danas srednjoškolaca. Tema softverskog rada nametnula se spontano, jer živimo u kraju koji obilježavaju velike površine bjelogorične i crnogorične šume. Gorski kotar pripada u brdsko-planinsko područje, bogato raznolikim svijetom flore i faune. Taj svijet učenici upoznaju dijelom kroz nastavu prirode i društva, prirode i biologije, a dijelom izravno kroz svakodnevni život (šetnje, boravke u prirodi) i eventualne kontakte s divljim životinjama. Takvi kontakti najčešće završavaju paničnim bijegom, i čovjeka i životinje. To kod mlađih naraštaja budi strah od šumskih životinja.
Budući da se najviše bojimo onog što ne poznajemo, odlučili smo napraviti jedan program koji bi mogli koristiti djeca i odrasli u cilju edukacije i smanjivanja bezrazložnog straha pred divljim životinjama. Ujedno, bila nam je želja osvrnuti se i na ekološku stranu zaštite biološke raznolikosti u našim šumama, dajući osvrt na životinje koje su autohtone i zaštićene u goranskom području.
Dok su izrađivali ovaj program, mladi programeri imali su u mislima učenike iz našeg goranskog kraja; razmišljali su što djecu zanima, kako im ovaj sadržaj učiniti privlačnijim i zanimljivijim, kako ih educirati o njihovom zavičaju uz zabavu?
Program su izradili u Flashu, a slikovni sadržaji uređeni su korištenjem programa Adobe Photoshop. Za izvođenje programa potrebno je računalo s multimedijskom podrškom zbog audio sadržaja u njemu. Program je prvenstveno namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola, a mogu ga koristiti i odrasli. Koristeći program možete naučiti o izgledu, staništu, prehrani, aktivnostima i razmnožavanju svih najvažnijih sisavaca u Gorskom kotaru, dok se zbog brojnosti, ptice, gmazovi, vodozemci i kukci samo spominju.
Svoje znanje provjeravate kroz igre. U igri „Nahrani životinju“ morate svakoj životinju dodijeliti odgovarajuću hranu, a u igri „Pronađi otisak“ prepoznati otisak pojedinih sisavaca. Kroz igru „Šetnja šumom“ pronalazite životinje na slici, a rješavajući „Križaljku“ odgovarate na postavljena pitanja o životinjama. Ovdje možete pogledati i bogatu fotogaleriju, gdje je svaka slika popraćena nazivima životinjama. Posebnu čar ovom programu daju zvukovi glasanja životinja kao i dinamički vizualni efekti prilikom kretanja kroz program. Upravo ta dinamičnost, uz zanimljiv i interaktivan sadržaj održava pažnju i najmlađih korisnika.
Posjetite web stranicu http://fauna.pondi.hr gdje vam je omogućeno preuzimanje programa i uputa za njegovo korištenje te uživajte u prelijepim zvukovima i kadrovima goranske šume… i naravno, nešto naučite!