prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Znaju li šestaši što je FOMO?

Učenici 6. razreda OŠ Petrijanec i I. oš Varaždin su sa svojim učiteljicama Jasminkom Belščak i Tamarom Ređep proučavali što je FOMO i osmislili savjete za smanjivanje tog straha.

Učenici šestih razreda Osnovne škole Petrijanec i I. osnovne škole Varaždin kraj nastavne godine posvetili su suradničkim aktivnostima s ciljem osvještavanja važnosti optimalnog planiranja obveza i slobodnog vremena.

Jedan od ishoda koji se poučavaju nastavnim predmetom Informatika u 6. razredu osnovne škole navodi analiziranje prednosti i nedostataka mrežnog povezivanja te odabir i primjenu postupaka za zaštitu na mreži. No, ono što se često zanemaruje jeste upravo pretjerana prisutnost na mreži kao i posljedice do kojih može doći zbog toga. Iako su učenici osviješteni o prednostima i nedostatcima koje donosi mrežno povezivanje, rezultati provedenog anketnog upitnika pokazali su kako većina učenika nije upoznata s pojmom FOMO.

FOMO ili „Fear Of Missing Out“ je strah od propuštanja važnih događaja. Iako to nije novi strah, on se povećava prisustvom, ali i odsustvom na mreži. FOMO se može jednostavno prepoznati, a najčešći su pokazatelji često provjeravanje objava na raznim društvenim mrežama ili drugim kanalima komunikacije i spoznaja kako nismo bili prisutni tamo gdje su bili naši prijatelji te osjećaj nelagode zbog odsustva s društvene mreže zbog mišljenja da se propušta nešto važno. Upravo ove dvije situacije vode u začaran krug stalnog provjeravanja objava na društvenim mrežama, a čime se strah FOMO povećava.

Kako bi se učenici upoznali s pojmom FOMO, učiteljice izvrsne savjetnice iz informatike Jasminka Belščak, OŠ Petrijanec i Tamara Ređep, I. OŠ Varaždin provele su suradničke aktivnosti učenika šestih razreda. Učenici su istražili što je FOMO nakon čega su napisali svoje primjere koje su razmijenili. Nakon rasprave o tim primjerima. Uvidjeli su kako se FOMO učestalo javlja kod izdvojenih primjera:

  • Kada nisi dugo provjeravao poruke na mobitelu jer si ga zaboravio, a onda vidiš puno poruka.
  • Nestala je internetska veza, a dogovorio si s prijateljima igranje igrice pa se sada bojiš da te ne izbace iz grupe.
  • Dogovorio si s prijateljima druženje, no posjetili su te rođaci te nisi mogao otići. Bojiš se da će te prijatelji napustiti.
  • Kad obitelj razgovara videopozivom s rođacima u drugoj državi, a ti ne možeš sudjelovati jer imaš važnu utakmicu.

Nakon razmjene primjera učenici su trebali osmisliti 10 savjeta za smanjivanje FOMO straha:

  1. Ako kasniš na druženje zbog obveza, ne brini. Saznaj gdje su prijatelji i pridruži im se.
  2. Pravi prijatelji će razumjeti i čekati.
  3. Zdravije je biti vani u prirodi nego uvijek pred ekranom.
  4. Razmisli što je važno, a što ne.
  5. Umjesto da razgovaraš na mreži, razgovaraj uživo s prijateljima.
  6. Koristi mreže odgovorno.
  7. Ne pretjeruj s vremenom potrošenim na internetu.
  8. Otvoreno razgovaraj o svojem strahu.
  9. Sjeti se da je pravi život izvan mreže.
  10. Uživaj s pravim, a ne virtualnim prijateljima.

Suradničkim su radom osmislili plakat npravljen u alatu Canva koji su ispisali i postavili u svojim učionicama s ciljem osvještavanja kako strah od propuštanja dovodi do slabije usredotočenosti na obveze što može rezultirati popuštanjem u školskom uspjehu, ali čak i stresom ili drugi, negativnim posljedicama.