Također, biologija i ekologija mora kao dio znanosti biologije predstavljaju plodno područje za upoznavanje, proučavanje i razumijevanje živog svijeta u moru te omogućuju kritički pristup prema promjenama koje zadnjih godina utječu na morske ekosustave, uključujući i naše Jadransko more. Navedenu sam temu nastojao približiti učenicima kroz interdisciplinarni pristup uz korištenje različitih nastavnih materijala i modela. Nastavne sadržaje (živa bića morskog dna, živa bića otvorenog mora) proveo sam kroz sljedeće aktivnosti :
- Seciranje lignje
- Seciranje plave ribe (skuša)
- Ribarstvena biologija, ribolovni alati i njihov utjecaj na morski ekosustav
- Utjecaj abiotičkih čimbenika na živa bića Jadranskog mora
- Prilagodbe dubokomorskih vrsta (grdobina)
Navedene aktivnosti proveo sam uz korištenje metode aktivnog učenja uz izradu jasnih smjernica za timski rad učenika i nastavnih listića za lakše usvajanje i razumijevanje tematike živog svijeta u moru. Budući da živimo u mjestu smještenom uz obalu Jadranskog mora i pripadamo sredozemnom civilizacijskom krugu, smatram da je poznavanje živog svijeta Jadranskog mora i temeljnih ekoloških pojmova od iznimne važnosti za razvijanje odnosa učenika prema morskom okolišu. Također, poznavanje tematike mora te društveno-prirodnih procesa vezanih uz Jadransko more dio je naše kulture koju trebamo njegovati i poznavati kako bismo doprinjeli očuvanju i zaštiti morskog okoliša.
1. Utjecaj abiotičkih čimbenika na živa bića Jadranskog mora
Uvod u cjelinu živa bića morskog dna i živa bića otvorenog mora započeo sam na način da sam podijelio učenike u četiri skupine. Svaka skupina dobila je veliku kartu Jadranskog mora, radne listove za timski rad, kuverte sa slikama za rad na karti. U prvom zadataku učenici su dobili podatke o znanstvenim nalazima kirnje bjelice (Epinephelus aeneus) u Jadranskom moru. Zadatak je bio da na karti poslože slike riblje vrste na lokacije gdje je ulovljena.