prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Znanstveno-umjetnička subota “Četiri elementa”

U subotu, 24. ožujka 2018. godine u OŠ Grabrik u Karlovcu održana je 20. znanstveno-umjetnička subota pod nazivom “Četiri elementa”. Znanstveno-umjetničke i umjetničke subote održavaju se u okviru projekta “Daroviti za sve”. Cilj je ponuditi istraživački rad i rad u malim skupinama potencijalno darovitim učenicima i onim učenicima koji su zainteresirani, a starijim potencijalno darovitim učenicima omogućiti vođenje radionica. 

 

U deset radionica uključilo se 129 učenika OŠ Grabrik, OŠ Dragojle Jarnević, OŠ Mahično i OŠ Turanj.  Radionice je pripremalo i vodilo 27 mentora i voditelja, a svaki učenik birao je dvije radionice u dva različita vremena. Aktivnosti su započele u 9 sati, a završile prezentacijom u 12.30.

Radionicu “Što bi bilo kad jednoga ne bi bilo?” vodili su učenici Marta Protulipac, Maria Lovrić, Jakov Grubelić koje je pripremala njihova mentorica Tatjana Orešković, učiteljica iz OŠ Frana Galovića iz Zagreba. Polaznici radionice promišljali su važnost sva četiri elementa za život na zemlji te olujom ideja otkrivali što bi se dogodilo da nestane jedan element. Skicirali su strojeve koji bi bili od pomoći u takvoj situaciji.

U radionici “Lush kupke” koju su vodile Boža Krznarić, učiteljica OŠ Grabrik, Marijeta Krznarić, učenica  Srednje medicinske škole te Ines Streljak, učiteljica OŠ Vojnić, učenici su analizirali sodu bikarbonu i limunsku kiselinu te izrađivali pjesnušave kupke.

Radionicu “Voda ne hoda, ali se ipak kreće” pripremale su mentorice Nada Škrtić, profesorica engleskog i njemačkog jezika i Božica Krpes-Pregun, profesorica engleskog i talijanskog jezika, a vodili su je učenici Niko Cvjetičanin i Karlo Jakin. Pokusima su dokazivali kretanje vode te slikali prirodnim bojama dobivenim tiještenjem voća i povrća.

“Spektroskop” je radionica koju je mentorirala Tea Borković, profesorica matematike i fizike, a vodile Petra Kranjčec i Zita Martinović, učenice naše škole. U radionici je naglasak bio na proučavanju svojstva svjetlosti i izradi spektroskopa.

U radionici “Pufff!” učenici su istraživali utjecaj zraka na život na Zemlji te stripom prikazivali rezultate istraživanja. I ovu radionicu mentorirala je Tea Borković, a vodio Borna Burić, učenik naše škole.

“Hokus pokus ljigaokus”, radionica je za koju su učenici pokazali najviše interesa. Nakon pokusa vezanih za četiri elementa, učenici su izrađivali ljigavca te uvježbavali pjevanje i sviranje o četiri elementa. Mentorice voditeljicama radionice bile su Renata Sumina, učiteljica OŠ Garbrik, Renata Kučan, voditeljica Odsjeka za kulturu, odgoj i obrazovanje, udruge, sport i socijalnu skrb te Jasmina Rendulić, učiteljica iz OŠ „Slava Raškaj“ Ozalj, Područna škola Mali Erjavec. Voditeljice radionice bile su Dora Kučan i Marta Sumina, učenice OŠ Dubovac.

Profesorica informatike Jasmina Božičević mentorirala je radionicu “Zabavni micro:bit”, a voditelj je bio Kristijan Grdić. Učenici su programirali naziv znanstveno-umjetničke subote koristeći micro:bit.

Radionicu “Čovjek u 4 elementa” vodila je Ivana Štedul, bivša darovita učenica naše škole, a trenutno zaposlena u vlastitoj firmi Senzogym d.o.o. Učenici su proučavali povezanost elemenata s ljudskim tijelom te izrađivali organske sustave povezane s 4 elementa kroz dramski i likovni izričaj.

Dvije psihologinje naše škole, Anamarija Župčić i Ivana Belavić Gosta, vodile su radionicu “Vodena čarolija”. Nakon pokusa o svojstvima vode, učenici su izrađivali snježne kugle.

Radionicu “VZV veza 1+1 →  3” vodila je Daniela Marčetić, profesorica matematike. Učenici su promišljali što se događa u trenutku kad se udružuju elementi te izrađivali maketu koja prikazuje sve pokuse koje su izvodili, a ona prikazuje dio prirode, odnosno prirodne pojave.

Bila je to još jedan u nizu kreativnih subota za koju su učenici izrazili interes i zadovoljstvo. Uz učenje, važno je povezivanje i druženje kako učenika iz različitih škola tako i učitelja koji se uvijek rado odazovu na suradnju.